Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En tidig fredagsmorgon...

Kategori: Allmänt

så sitter jag här och fikar morgonfika i morgonrocken. Eftersom jag jobbade kvällen igår så börjar jag inte försen halv nio men går tack och lov bara till kl 13.
När man jobbat klart måste man väl in på systemet en vända och handla både för ikväll och imorgonkväll. Tung helg i helgen...undrar just om man pallar. Jakob ska till fjället med mormor och morfar så vi blir bara lilla familjen i helgen.

Den 4 blir det en repa till Umeå och det längtar jag verkligen till. Hoppas på att hitta några fina födelsedagspresenter till Trollet och kanske någon klädplagg till både henne och mig.
Önskar jag kunde hitta en billig cykelkärra också. Det blev inget lån från lillasyster då hon fick en cykel i morsdagspresent och jag VILL verkligen ha en kärra.

Tur och tack för goda vänner som hjälper till när det behövs också. Som det oftast är när vi hittar något i Umeå så har Jörgen fått ställa upp och han har nu varit och köpt en ny bilbarnstol till Trollet, en Cosmic Comfort. Vi köpte ju en till Jakob när det under 2 timmar var kampanj där dom gick för halva priset och varför vi inte köpte en åt dom var redan då vet jag fasen inte. Nu har Barnens Hus dom för ca 1000kr billigare fram till sista Maj så nu har Trollet fått sig en röd. Tack och lov att slippa ha henne i Volvobarnstolen mer.....



Kläder....vad fan ska man ha på sig nu till kvällarna? Jag får panik då det låter som att de flesta tnker klä upp sig ordentligt ikväll och jag tänkte komma i slapp skön stil för hemmadrickande och surr. Och än värre imorgon om det blir att man följer med in på hotellet!! jag har ingenting som passar mig längre. Eller passar gör det men det ser liksom bara fel och groteskt ut och det är inget jag vill utsätta andra för att tvingas se.

Idag blir GosGrisen 2 månader...2 månader redan! Fort går tiden och jag får en aning panik då det är en hel del som ska göras det här året.....

Nää..dags att klä på sig och röra på arslet...
Hoppas verkligen kvällen lyckas dra upp mig lite ur det svarta hålet...

Kommentarer

  • Ea säger:

    Ta med locktången du, kan inte jag så har vi ju alltid en backup i form av Kajjan ;). Kläder tror jag inte att du behöver oroa dig över. Du kan ju alltid ta med ett gäng och prova inför lördagen, du har ju ett stort smakråd :D.

    2009-05-29 | 08:01:54
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • lisa säger:

    Vad ska du göra för roligt på lördag ?

    2009-05-29 | 14:40:29

Kommentera inlägget här: