Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En aningens irriterad...

Kategori: Allmänt

Jag fick idag veta att det har ifrågasatts hur jag kan börja arbeta innan Olivia är ett år. Alltså inte "hur kan du göra så mot barnet", utan "hur kan både hon och M arbeta när dom är utan barnomsorg". Det sades att det var någon från min mammagrupp som klagat om det bland dagmammorna eller något liknande men det har jag ganska svårt att tro. Men man vet ju aldrig.

Hur som helst så är det inte konstigare än att de timmar jag arbetar så är Olivia hos sin mormor och morfar!! Inte som dagbarn nej, för hon har inte rätt till barnomsorg, men som barnbarn. Inget speciellt eller konstigt med det precis som tex Kajjans Bella är hos sin mormor när Kajsa jobbar.
Så bekymra er inte om det ni som gör det!


Så det var det...det har varit en tillräckligt pissig dag hur som helst så nu kryper jag under täcket och gömmer mig!

Kommentarer

  • tella säger:

    Äh, skit på dem så säger så. Ett liv borde de önska sig i julklapp

    2009-05-05 | 20:01:52
    Bloggadress: http://tellas.blogg.se/
  • Hannah säger:

    Men vad? det är väl inge fel att du har börjat jobba, det är de värsta jag har hört. det är väl bara bra för er båda nu när hon är så mammig. och det är bättre at få bara hos mormor/farmor istället för dagmamma tycker jag.

    konstigt att det är någon från mammagruppen som säger nåt sånt? vem kan det vara ?

    Men man ska ju inte alltid lyssna på allt som sägs, man mår bara dårligt av det. ( jag vett det är jäkligt svårt.)

    Gör det du känner är bäst för dig och dina barn. det brukar gå bäst så.

    2009-05-05 | 20:05:50
    Bloggadress: http://mittstoralillaliv.blogspot.com
  • lisa säger:

    Mä, inte ska du gömma dig! Jag tycker att hur man väljer att göra med SINA egna barn är upp till en själv. Så tycker jag det är lite märkligt. Att oftast för att inte sägga alltid, så klagar folk på mamman, inte pappan. Även om så pappan är borta och jobbar 1-2 veckor i sträck. Dessutom är det kanske inte alltid man får välja själv utan en del måste börja jobba vare sig de vill eller inte. Nä, det är säkert folk som inte har något eget liv och säkert inget eget jobbs som pratar! De som inte vet bättre.

    2009-05-06 | 11:22:53
  • Sandra säger:

    Tänk om folk kunde sköta sitt eget istället för att lägga sig i vad andra gör...

    2009-05-06 | 20:05:25
  • kajjan säger:

    Det där är ju upp till var och en...själv skulle jag helst av allt vilja va hemma tills Bella är 3 år(men det har man ju inte råd med), jag känner att jag verkligen är en sån där "hemmabrutta", men alla är ju olika och tur är väl det!!! ;) Hade jag fått välja så hade jag faktiskt inte börjat jobba då B bara var 3 månader men nu var jag ju "tvungen", hade ju gått i KK annars...=)

    Visst är man lycklig som har en mamma/mormor som ställer upp! Vad skulle vi gjort utan våra mammor?!=)



    Ska skicka bilderna till dig/er, blir nog på fredag...=)



    tjing!

    2009-05-06 | 23:26:18

Kommentera inlägget här: