Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Uppdatering..

Kategori: Allmänt

Jakob kräks fortfarande och driver mig till vansinne då han istället för att kräkas i hinken ska upp o gå när han känner att det är på gång och sedan kräkas lite varstans i huset.
Samtidigt som jag ska springa efter honom och torka o skura och trösta så måste jag hålla trollet som har gråtit sedan kl 20 igårkväll. Hon är förmodligen gravt övertrött, ont i magen, hungrig och bara påverkad av febern som nu trots alvedon stigit till 40 grader.  Efter samtal återigen med sjukvårdsrådgivningen så bestämdes att hon sak få dubbla dosen alveon och fortsätter febern utan att sjunka och hon inte får ro i kroppen måste hon in på koll......
Just idag vet jag inte hur mycket mer jag orkar trots att det här ju liksom är som det ska vara, det är ju så här att ha flera barn...barn blir sjuka men det är fan tungt att själv sedan igårmorse kl 05 fixa allt. En del av er har sagt att M får lov att ta ledigt men med hans jobb så fungerar det inte liksom. Visst kan han men då han är den enda med sitt göra så blir så mycket annat och andra påverkade och ja...svårt att förklara. En sak är säker: Jag har alltid varit imponerade av ensamstående mammor men nu ser jag dom fan som superhjältar!!
De var så typiskt att en viss BVC-sköterska som redan brukar få mig att känna mig som en usel föräldre ringde mitt i en stund då allt vart för mycket och jag grät en skvätt medans jag torkade kräk med en gråtande Olivia bredvid mig. Nu knackar väl sociala snart på dörren för hon anser att jag inte fixar att ta hand om 2 barn.

Nästa bakslag blir väl att jag eller M blir sjuk inatt...


Kommentarer

  • Ea säger:

    Ja, troligtvis blir någon av er sjuk. Jag gissar på du så att M måste stanna hemma och du får 'vila' upp dig. Det verkar funka så. Här var jag och Arvid sjuka och Mats frisk, någon måste ju vara frisk och sköta om hushållet.



    Svårt att ge något när hon är i 'mellanåldern'. Hade hon varit lite äldre hade hon ju kunnat suga på en isglass men det känns ju lite vanskligt nu. Hoppas att hon tar emot kall vätska.



    För din skull hoppas jag nästan att hon får komma på koll. Jag känner mig i alla fall tryggare när jag har kompetent personal omkring mig som kan ta tester och eventuellt sätta ett dropp.



    Herregud, jag är ju orolig att han inte får i sig tillräckligt med vätska nu bara när han är förstoppad. Tur för min del att han tog bröstet under sin magsjuka och åt ofta.



    Krya på er!

    2009-03-10 | 19:07:41
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • Christine säger:

    Marie du är så oerhört duktig!! Hade jag inte haft migrän idag så hade jag kommit och hjälpt dig utav att tveka!! Jag vet hur det är att vara själv med 2 sjuka barn, det är sjukt mycket värre än nån kan föreställa sig! Dem är nog snart friska ska du se! Många kramar!!

    2009-03-10 | 20:03:24
  • Carola säger:

    Oj vad jobbigt det låter, kämpa på, snart går det över. Kram.

    2009-03-10 | 20:54:28
    Bloggadress: http://carolamfl.blogg.se/
  • Kinga Dukaj säger:

    oj... det låter hemskt tröttsamt, vännen....

    hoppas barna mår bättre snart så du får vilat!



    nu är internetet igång igen!

    ja kan visa dig allt imorn!



    kramar kinga

    2009-03-10 | 21:55:33
    Bloggadress: http://kingadukaj.blogg.se/
  • Anonym säger:

    skickar en kram till dig ,jag vet hur jobbigt det är att var hemma ensam .jag håller med dig, det är sånna härgånger man inte förstår hur ensamstående orkar me!! man beudrar ju verkligen dom:) hoppas barnen b lir friska snart för dig

    2009-03-11 | 07:04:06
  • evalena säger:

    glömde skriva att de va från mig;)

    2009-03-11 | 07:04:57

Kommentera inlägget här: