Maroschka

En småbarnsförälders vardag

På begäran..

Kategori: Allmänt

Lisa har bett mig gå igenom vilka vagnar jag haft och vad jag tycker om dom. Som om jag har någon större koll :p
Alltså...jag har ju bara kört med Emmaljunga så jag kan ju inte säga om dom är bättre än någon annan då jag inte provat någon annan.
När Jakob var nyfödd hade jag en Emmaljunga Crossway i svart och rött. Den görs inte längre utan dess efterträdare är Emmaljunga CityCross. Typ samma vagn, nya färger.
Jag har även en Citycross (min nuvarande blå) då jag sålde Crosswayen till Peter och Erika.  Jag är nöjd med den vagnen, den har hållit, den har inbyggt myggnär, breda däck som passar i alla fören, lätt att vika ihop men något tung att lyfta, finns i massa finfina färger. Just färgerna är väl emmaljungas största plus, det finns hur många som helst. Vi hade aldrig dend är hårdliften som man kan köpa till och använda till nyfödd utan vi hade en enkel snart mjuklift som han låg i så länge han rymtes i den. När han inte rymtes i den längre låg han direkt i vagnen på ett skinn och med filtar. Så har vi även gjort med trollet.
MEN hade jag köpt en ny vagn att ha när Trollet var nyfödd och då fortsatt med Emmaljunga hade jag köpt en Emmaljunga Cerox (obs! Ej Ceroc 360 utan bara cerox). jag har inte kört en själv men uppfattar den som ganska lik Citycrossen men man kan kasta över styret. Har barnet tex solen i ögonen så är det bara att kasta styret över tilla ndra siden så åker barnet plötsligt framåtvänt. med min vagn måste man lyfta hela sittdelen och vända den.

När Jakob blev större och mest alltid satt i vagnen (ca 1 år) så köpte jag en Brio Sitty som är en sittvagn med viloläge, alltså inget plant sovläge. Den är nog mitt bästa vagnköp tror jag.  Den är så smidig, lätt att styra, snygga färger, lätt att vika ihop, tar liten plats och väger inte mycket. Perfekt både för snabbtur och att ta med.
Ändå kunde jag inte hålla mig från att köpa en Emmaljunga Scooter också vilket också är en sittvagn med viloläge. Den är ju lite kraftigare än Brion och passar alla de dagar då inte Brion gör det typ vid regn och blåst då Sittyn inte har suflett eller regnskydd. Fast det man kan ju köpa till iof.  Men Scootern passade oss när det var kallt och sen mot vintern så passar de breda däcken bättre än Sittyn tycker jag.

Sen har jag faktiskt inte haft någon fler vagn annat än Tvillingvagnen som jag aldrig använde typ. Den har jag lånat ut nu.
Hade Jakob varit yngre så hade jag nog vart tvungen att ha den men han var dryga 2 år och tycker det är roligare att gå, åka ståbräda eller på vintern bob...

Jaa..thats it Lisa...mina åsikter om mina vagnar....

Bilder på modellerna på Emmaljunga eller Brio.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Tack tack söta du ! Jag som har noll koll på vagnar och vad man ska tänka på, tycker det var jätte bra med lite info :) Puss

    2009-03-09 | 17:45:00

Kommentera inlägget här: