Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Nu vill jag att tiden ska gå...

Kategori: Allmänt

så vi får åka till Umeå den 4 april. Det ska bli så kul att få planera en ny tatuering då det är så många år sedan sist men framförallt längtar jag så efter att få sommarhandla till barnen!!

Man blir ju verkligen lite konstig för innan barnen klarade jag inte av att åka till Umeå om jag inte hade råd att shoppa till mig själv. Numera betyder det ingenting. Att köpa kläder till sig själv är ju skittråkigt jämför med att köpa till barnen. Helst med tanke på hur man ser ut...är inte så kul att hansla kläder alls till sig själv.

Men TÄNK att få köpa söta små linnen och kjolar till Trollet...härliga sommarklänningar och tunikor, solhattar och sandaler + gympaskor.
Jakob har haft samma shorts i 2 somrar så där blir allt nytt också..shorts..linnen och t-shirts...sandaler och gympadojjor.

Och idag när jag som vanligt satt o längtade efter sommaren fick jag en sån realitycheck (stavas det så Erika?)
Det är ju faktiskt inte så långt till sommaren som jag fått för mig! Den här tiden om drygt 2 månader är de nog inte så mycket snö kvar för i fjol var det då stekande hett och grönt gräs sedan länge den 30 maj då vi hade svensexa/möhippa för Eje o Anna och jag gick Dalasjö runt och sedan samhället runt höggravid.
Så härligt med sommar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: