Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Lördagen som var...

Kategori: Allmänt

Igår gjorde vi inte speciellt mycket. Magnus och Jakob drog en sväng med skotern medans jag och Trollet grejade på här hemma.
På eftermiddan hälsade vi på mormor och morfar i den nya lägenheten och sen var det bara att åka hem för att lägga barnen.
Kl 20 var det Robinson och vi bänkade oss i soffan. Vi hade innan förberett för Earth Hour och släckt ned varenda lampa och dator och istället tänt 49 st värmeljus. När klockan blev halv så kände vi ändå att vi fuskade om vi inte stängde av TV:n också så det gjorde vi.
Det var rätt mysigt att sitta i skenet av ljusen och spela yatzy istället.

Jag vaknade imorse och insåg att Trollet sovit hela natten, hur det nu gick till...?! Hur kan hon går från de värsta nätterna jag haft i mitt liv till att bara sova så här. Tycärr är det inget jag räknar med kommer hända igen men man är ju tacksam för det lilla.

Nä nu ska jag hitta på något att göra så jag slutar tänka på Lillasyster ett tag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: