Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jävligt deppad

Kategori: Allmänt

jag vill börja jobba det är inte det att det känns jobbigt att lämna Trollet eller så. Jag vill ha normal inkomst igen och kunna börja leva.
Men jag vill inte gå tillbaka till min dagtidstjänst!!

Jag hade det så underbart ocg perfekt när jag gick natten innan Trollet kom...jag vill så gärna jobba natt men tror ni det finns någon tjänst?! Inte en endaste...ett tag sprutade det ut nattjänster tycker jag men nu finns aldrig en enda...jag har tillomed kollat typ Dorotea och Storuman och är villig att köra fram och tillbaka.

Det stör mig så vansinnigt fortfarande att jag missade en egen nattjänst till en outbildad pga allt vad dom nu påstod än fast utbildning går först. Jag kunde ha haft en egen nattjänst på hemtjänsten vilket är högsta drömmen. Jag tror inte alls det är lika roligt och lättsamt att jobba natt på ett vårdhem, där är dom ju sjukare än dom vi har i hemtjänsten men ändock natt.

Jag fick säga godnatt till Jakob sen fara till jobbet och där var det bara jag o Lena och vi hade så roligt. På morgonen fick jag komma hem till ett tomt hus vilket innebar underbar sömn jämfört med natten då Magnus kan snarka eller Jakob kunde sova oroligt, sen hämta Jakob och umgås innan han skulle sova igen. SEn när jag gått mina tre nätter var jag ledig en vecka.....OCH dessutom med NATT OB så hade jag fasen bättre lön än min heltid på dagen..men bara nästan :p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: