Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag är ett hopplöst fall...

Kategori: Allmänt

vi har så smått börjat fundera och planea köket som förhoppningsvis blir omgjor till hösen/vintern.
Tänk om man kunde vara en sån som vet exakt hur man ska ha det med möbler, färger o allt...som kan se hela köket färdigt.

Jag vet nog typ vilken färg jag vill ha på själva köket dvs lyckor och sånt, jag har hittat jättefint glasmosaik att ha vid diskbänken, jag vet vilken färg jag vill ha på golvet, jag har hittat fina köksmöbler...MEN inget av det blir fint tillsammans!

Kajsa får jag anställa dig?

Kommentarer

  • Ea säger:

    Haha, det är ju det som är konsten. Att välja bort vissa saker och välja till andra. Man kan inte ha allt som man tycker är fint utan måste välja ut godbitar. Eller, klart att man kan men personligen tycker jag inte att det blir fint.



    Du får läsa inredningstidningar och kolla på olika kök. Kajsa har säkert en hel oas av tidningar som du kan låna :).

    2009-03-25 | 09:10:39
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • kajjan säger:

    Haha, ett tips är ju att sitta på IKEA´s hemsida och fixa och trixa med köket...det finns ju en sida där man kan rita upp och kolla på det i 3D och så...Jag vet inte hur många timmar jag satt med detta och vred och vände och funderade och gnuggade ögonbrynen ;)

    Men tillslut så var det kirrat! =)



    Har väl inte sådär supermånga tidningar men ett tips är ju att kolla på nätet, finns ju såå många sidor att kolla på.

    Spana in www.styleroom.se och sök på kök så får du lite inspiration från andra...



    Ja visst är det svårt att matcha bra. Ha det är därför vi kör med vitt och svart....hahahaa och så kan man alltid ta till accentfärger och byta då man är less!

    Men klura och fundera lääänge innan ni slår till på kök, för man ändrar sig några ggr under tidens gång...



    Då vi köpte köket på IKEA så fick vi hjälp av en kille där på plats som kom med lite förslag på ändringar på den ritning vi gjort, det var kanoners. Han kunde ju sånt och tipsade om saker vi inte ens tänkt på...=)



    Good luck!



    Kram

    2009-03-26 | 22:25:08

Kommentera inlägget här: