Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ingen mammaträff för oss

Kategori:

Det började nog redan igår då Trollet knappt ville ha välling inför natten vilket var rätt konstigt. Hon har sovit vidrigt oroligt och kl 5 började det.
När ag kom in till henne då låg hon ock kräktes så jag satte upp henne och det bara fortsatte och bildade en hel sjö i hennes säng.
Efter klädbyte och tröst fick hon krypa ned hos oss där hon försökte somna om men så snart hon äntligen somnat så kräktes hon igen, det bara pumpade ut. Hon föröskte somna igen men vaknade och hulkade men magen var nu tom så hon bara krampade. Efter en stund kom det andra vägen och vattenbajset visste inga gränser.

När vi varit uppe en stund så provade jag med en flaska majsvälling som hon tack och lov ville ha och åt men en minut senare kom allt upp i ett svep, det var så mycket att Jakob blev lite rädd märkte jag, helt förskräckt.

Nu däckade hon i vagnen och jag väntar på ett uppvak så jag får gå och truga vatten med sked....min lilla trollunge...



Kommentarer

  • Hanna säger:

    Nej, så trist! :( Mest trist är det förstås för Olivia, stackars tjej - är det kräksjukan eller är hon bara dålig? Jag tycker det verkar svårt att veta skillnaden, barn spyr & bajsar ju olika hela tiden :P

    2009-03-09 | 09:24:25
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • Kajsa säger:

    Åh, krya på er!!! Stackarn...=(

    2009-03-09 | 22:06:25

Kommentera inlägget här: