Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Dag 3

Kategori:

Natten var som vi hade förväntat oss skitjobbig! Trollet sov rätt ok fram till 04 men då all tid innan dess var Jakob vaken. I sitt sömniga tillstånd hann han aldrig böja sig till hinken utan satte sig upp i sängen...o kräktes. Precis som Trollet fick han inte ens behålla en liten klunk vatten. På efternatten kom han in flera gånger till oss och ville ha vatten, det är ett bra tecken. Det bästa av allt är att han fick behålla det. Så då fick han sova lite mer men som sagt tog ju då Trollet över så jag kan nog räkna minuterna jg sovit inatt på båda mina händer.

Skönt dock att till morgonen hade Trollet plötsligt ingen feber och Jakob fika glatt i sig lite te och macka. Dock vägrar Trollet vara annat än nära nära nära. Tittar jag ens bort så vrålar hon men det är förmodligen en del av återhämtningen. Såklart man inte är på topphumör efter ett dygn av magsjuka och vattenbajsning och sedan ett dygt med 40 graders feber på det. Så nu vill hon bara kramas. Hon har nu sovit över 2 timmar för första gången sedan i söndags och det måste vara underbart för henne. Även Jakob slumrar på soffan, helt förståeligt efter en näst intill helt vaken natt.

Jag har idag ägnat dagen åt att sanera så gott jag kan. Jag har tvättat varenda sak som går tvätta typ..kläder, sängkläder, dukar, filtar, leksaker mm. Jag har torkat av alla dörrar, dörrhandtag, skåp, lysknappar..allt i hopp om att jag o Magnus ska ha större chans att klara oss. Nu ska jag bara ta väck varenda matta i hela huset och skura golven ca 3 ggr då det känns som det inte finns en fläck där dom inte kräkts. Där inte Jakob kräkts har garanterat Olivia kräkts så....

Nu vet ni....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: