Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Dag 2

Kategori:

av helvetet. och tack Erika för att du frågar hur det är.

Trollet fortsatte kräkas upp minsta lilla hon fick i sig. Det började bli lite akut när hon även kräktes upp vätskersättningen som vi fick tvångsmata henne med var 5 minut hela dagen/kvällen.
När vi pratade med akuten sa dom att kräktes hon fortfatande upp den kl 23 måste vi iväg för dropp.
Runt kl 22.30 ick hon äntligen dricka lite utan att kräkas upp det men fick i samma veva en del feber.
Vi la oss och sen har hon skrikit hela natten bortsett fran ca 20 minuter. Jag menar verkligen hela natten. Förmodligen var hon suerhungrig för hon hade ju alltså inte ett majskorn i magen men vi fick bara ge vätskeersättningen. Runt kl 03 hade hennes feber klättrat mot 40 grader och där står den än trots alvedon. Dock har hon fått behålla all vätska och lite välling men iom febern så gråter hon konstant och et börjar eko riktigt ont i mitt huvud.

Imorse hör jag hur Jakob springer till toan ock kräks....toppen...och det bästa av allt är att Magnus jobbar över idag!! Helt jävla underbart bra tajmat!!



Kommentarer

  • lisa säger:

    Nämen. Har dom åkt på magsjuka?! Men får inte magnus ta vård av barn fasten du är hemma. Jag skulle nog ha tvinga T att stanna hemma med mig, om det går.

    2009-03-10 | 12:11:30
  • evalena säger:

    fy vad jobbigt!! det är så hemskt när dom små blir sjuka. robin hade också magsjuka för två veckor sen och åkte på 40 graders feber direkt efteråt i tre dagar och den gick inte heller över av alvedon. hoppas dom blir friska snart:)

    2009-03-10 | 13:09:32
  • Emily säger:

    Fy så jobbigt. Jag hoppas verkligen att det snart blir bättre, för detdär låter inte bra.

    Krya på er och hoppas att inte du också blir smittad.

    2009-03-10 | 15:01:06
    Bloggadress: http://emilystighall.blogspot.com
  • Hanna säger:

    Usch, det låter helt fruktansvärt, jag hoppas ni kommer på bättringsvägen snart! Tvinga hem karln för fan, det hade jag gjort...åtminstone försökt får jag väl tillägga.

    2009-03-10 | 16:51:57
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • Ea säger:

    Självklart frågar jag hur det är, jag har ju genomlidit magsjukan själv :). Bra att hon får behålla vätskan nu, riktigt illa annars och jag förstår att droppet var nära.



    Hoppas att det bara går åt rätt håll nu. Feber tar ju död på bakterier och det är ju bra att immunförsvaret är aktiverat så att allt funkar som det ska men jag förstår att du har ett helvete just nu.



    Jobbigt att M jobbar över men förhoppningsvis kan du lasta över allt på honom när han kommer hem och gå och stänga in dig i ett rum med Linkin Park och ett glas rödvin när han kommer hem ;). Lite alkohol är nog också bara bra mot bakterier.



    Lycka till med allt nu!

    2009-03-10 | 17:25:24
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: