Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Blev plötsligt lätt nervös...

Kategori: Allmänt

Hittade denna artikel på VK.

Dels blir jag väldigt ledsen att Öppna Föris ryker då barnen verkar trivas jättebra där och det är ett perfekt sätt att aktivera dom och träffa andra barn.
SEn har jag kännt mig ganska trygg i min tjänst jag har på hemtjänsten men nu blev jag lite nervös just över att dom skrivit att "framför allt" tjänster inom hemtjänsten, tallbacka mm kommer tas bort. Jag tillhör ju inte de som jobbat längst så då kan jag hänga lite löst. Och det kommer ju inte direkt anställas nytt heller då tjänar dom ju inget på det. Vad fan ska vi göra om jag blir arbetslös??

Grubbel grubbel....

Kommentarer

  • lisa säger:

    Nä, det är ingen rolig känsla. Men då kanske man blir tvingad att utvecklas vilket jag tror kan vara bra. Flytta, studera eller något nytt. Jag försöker tänka så :) Då kanske du äntligen hamnar i umeå! Fast man vet väl aldrig om det blir så.

    Så tror jag att de kommer att lägga ner mindre och mindre på barnen och skolorna. Vilhelmina har redan nu dåliga resurser och dåliga skolor. Synd, för det är väl nästan det viktigaste. Bra skola och bra utbildning.

    2009-03-26 | 08:07:16

Kommentera inlägget här: