Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Hemma igen

Kategori: Allmänt

efter en heldag i Umeå. Som vanligt kom man iväg lite försent och det räckte för att starta stressen i mig till max. När vi kom fram bestämde vi oss för att ta Barnens Hus först för att fixa Olivias presenter. Vi hann in och gå runt lite och plocka på oss lite saker till Jakob när jag kände att något blev på tok. Jag hade ju kännt i bilen att jag hade en jäkla mensvärk men kunde inte ana att det skulle komma som en störtflod inne på Barnens Hus. Det blev att lägga tillbaka sakerna och rusa ut i bilen, köra till närmsta affär och handla på sig nödvändiga saker för ni ska inte tro att jag är förberedd med sådan i fickan. Efter detta åkte vi tillbaka till Barnens Hus och jag var än mer stressad av tiden som nyss gått förlorad. jag ville nämnligen vara hemma lagomt till barnens läggning. Hur som helst så hittade vi ingenting, noll, nada till Olivias födelsedag. Antingen var det skallror och sånt för lite mindre barn eller så var det för avancerat. Jag var väldigt inne på en dockvagn men magnus tycker att hon är för liten för att uppskatta det nu och lika gärna kan styra sin LäraGåVagn.
Vi sket i det och drog in till stan för klädshopping. Jag sprang runt på LINDEX, HM, ÅHLENS, KAPPAHL mm men hittade ingenting jag tyckte var värt att lägga pengar på. Barnkläderna var antingen tråkiga, svindyra eller nedklottrade med Musse Pigg, Mimmi Pigg eller Hello Kitty. Till slut hittade jag några halksockar till båda barnen, några snygga tröjor till trollet och ett par baggyjeans. LilleGris fick sig ett linne och några leksaker för han har så mycket kläder. Pappan i huset fick sig några kalsongpar och mamman som knappt tyckte det var lönt att kolla på kläder till sig själv hittade sig en väska som hon faktiskt är mycket nöjd med. Jag har aldrig varit en väskmänniska utan mest känns mig fång men nu har jag börjat känna att jag saknat en och faktiskt behöver en. På Åhlens fanns den som passade mig (efter några smygfotoan till Eva och smakråd av Jessica som vi träffade på), den var enkel utan för mycket krussiduller, lagomt stor och passade riktigt bra på mig. Jag längtar efter att köpa fler väskor. Vi hittade även 2 halvbra presenter till trollet men jag måste ut på jakt nästa vecka och se vad Vilhelmina kan erbjuda. Ni flickmorsor kan gärna tala om vad ni tänker köpa.

Men det som nog var allra bäst men denna resa var att vi på hemvägen stannade till och hälsade på vår söting Rikki. Han blev så glad och jag grät direkt jag såg honom. Jag saknar honom massor men så skönt att han har det så vansinnigt bra där han bor nu.

Väl hemma var det bara att kasta isäng ungarna och nu blir det lite surfing, lite guitar hero och sedan sängen.
Imorgon ska jag vara barnvakt till GosGrisen och sedan packar vi ihop och åker till fjälls hela helgen...UNDERBART!

Tjing.

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Låter som du haft en bra dag, skulle också vilja shoppa men då jag inte fått ersättning sen mars så är jag blackast i stan typ :/



    Jag kommer inte att köpa nåt alls, call me bad, men jag köper ju saker hela tiden - hon får presenter först när hon börjar minnas dem :)

    2009-06-04 | 20:40:53
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com

Kommentera inlägget här: