Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Grattis

Kategori: Allmänt

till min älskade underbara vän Angela som inte bara döpte lilltjejen sin utan även överraskade med bröllop.
Vi är iallafall hemma tidigt då barnen var riktigt trötta, Jakob var rent ut sagt hemsk men Trollivia var som en liten ängel. Hon gick runt, hon grejade, pratade, kramades lite och var hur snäll som helst. Hon har blivit ett annat barn sedan hon började gå. Från att konstant ska bli buren och aldrig i livet kunna leka själv vill hon helst inte bäras och knatar gärna runt och dolar på för sig själv och är mycket gladare än innan. Jag tror hon varit superfrustrerad över att nästan kunnat gå men inte vågat.  Hon är så mycket gladare på alla vis. Förut tex var hon ett monster om hon inte sovit minst sammanlagt 3-3,5 timmar på dagen men numera har hon blivit stora tjejen som bara vill sova en gång, efter lunch och som igår sov hon bara 45 minuter så jag tänkte att resten av den här dagen blir ett helvete men hon var som en soltråle fram till 10 min innan vällingen ungefär inann hon blev tröttsur.

Håller på planera för hennes "nya" rum redan jag. Till jul ska det ju tapetseras om och göras lite "flickigare" istället för babylikt. Så mycket jag vill ha.....

Jaja...ska dricka upp den goda kaffedrinken M gjorde till mig sedan tror jag att det blir sägen och TV resten av kvällen.

Och Mamma, vi har inte tagit så mycket kort senaste dagarna men jag ska försöka hinna imorgon. Ska precis skicka in ca 200st för framkallning :p

Tjing!

Kommentarer

  • Ea säger:

    Åh! Jag satt precis och tänkte på dig och läste att du inte kommer på bröllopet. Så himla tråkigt :(.



    Jag saknar dig också, MASSVIS.



    PUSS! :)

    2009-07-12 | 20:19:11
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: