Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Attan!!

Kategori: Allmänt

Trollet är som en svamp! Hon försöker härma nästan varje ord man säger.
Just nu är dock nästan det enda man hör : MÄÄH!  Om hon ser något roligt på TV:n eller hör att det kommer någon så höjer hon ögonbrynen och ser jätteförvånad ut och säger MÄÄH!
Och häromdagen började hon säga "attan". Det är ett ord vi försöker använda så ofta som möjligt i närheten av Jakob så han inte ska svära istället. Och nu har hon lärt ig det. När vi hälsade på i stugan så sa morfar "attan" om någonting och då tittar Olivia på honom, tar ut tutten och ropar "atta!!"
I övrigt håller hon på driva oss till vansinne med sina skor. Från att ha vägrat skor så har hon nu när hon går helt obehindrat blivit besatt av dom! Det ligger skor över hela huset och stup i kvarten kommer hon med en sko i handen, sätter sig ned och lyfter foten och vill att man ska ta på den....

Nu ska vi invänta Jakob som stannade kvar i fjället hos mormor och morfar.

Jag saknar GosGrisen!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Jo jag gillar också Linkin Park väldigt mycket. Minns när deras första skiva kom, då hade jag fått pengar av mamma för att köpa en ny jacka, då köpte jag en jacka på rea och sa att den kostade som den gjort från början och så köpta jag skivan också. Man får inte vara dum. ;)

    2009-07-09 | 20:03:25
    Bloggadress: http://ellllliiiiin.blogg.se/
  • Fia säger:

    :) Ja just det ja.. Hade jag halvglömt bort :) Men det kan ju vara nice att vara liite fit innan graviditet å barnafödande iaf.. kanske kanske det blir lättare att komma tillbaka då efter att ungen är framme :)



    Sen återstår det ju att se om jag verkligen blir gravid.. Hoppas såklart men det kan lika gärna ta flera år :(



    Ska du komma med på Hannas bröllop förresten?

    2009-07-12 | 09:59:42
    Bloggadress: http://fiabergqvist.blogspirit.com/
  • Fia säger:

    Nä vi får hoppas på det :)



    Vad synd! Hade varit kul om du/ni också kom, men så kan det ju bli ibland..

    2009-07-12 | 10:55:08
    Bloggadress: http://fiabergqvist.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här: