Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Att inte vara nöjd...

Kategori: Allmänt

Är inte det ett väldigt konstigt uttryck?
Jag och Magnus satt häromdagen och pratade med några "vänner" och fick såklart frågan....eller nej nu ljuger jag, det var ingen fråga utan det löd "men nu ska ni väl inte ha fler barn va?!". Jag hade hellre fått det som en fråga typ "blir det några fler barn?"
När vi sa att "ja man vet ju aldrig men det blir nog ett till om några år" så var reaktionen på det "Va!? Är ni inte nöjda med dom här två? Och en av varje o allt"

Jag förstår vad som menas men för mig låter det fel. För mig låter det som att vi inte skulle vara nöjda med Jakob och Olivia som personer. Som att dom inte duger och därför skaffar vi oss ett barn till. Så är det ju såklart inte.
Jakob och Olivia är bäst i världen och jag skulle aldrig stanna kvar i livet om dom försvann, dom är vårt allra största allt!

Man kan ju tänka sig för ibland....ja..jaja...bara lite funderingar...

Kommentarer

  • Ea säger:

    Jag fattar inte det där heller.



    På samma sätt så har vissa ingen respekt för att man kanske bara vill ha ETT barn. Man kanske inte orkar, man kanske inte vill, kroppen kanske inte klarar av det.



    Så fort någon nämner att det nog bara blir ett barn så kommer påståenden som: "Mäh, alla barn ska ha ett syskon, tänk så ensam han/hon kommer att vara".

    2009-07-14 | 22:12:13
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • marlene säger:

    samma sak är ju att folk pratar med mig och säger att man 'borde' få en pojke nu. Precis som att det är fel att ha två av samma sort.

    i samma veva säger de att skulle den här bäbisen vara en tjej kan man ju alltid satsa på en sladdis sen. konstigt tycker jag.

    2009-07-14 | 22:58:15
    Bloggadress: http://ajkju.blogg.se/

Kommentera inlägget här: