Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vardagsproblem

Kategori: Allmänt

Läste detta i Evas blogg som hon i sin tur hittat i en blogg och jag dog av skratt..stackars kvinna:

"En "verklighets" berättelse från en kvinnas liv:
Alla hårborttagnings metoder påstår att det ska vara lätt att bli av men oönskad hårväxt: rakblad, saxar, noppare, skum och nu detta kallvax.

Helgen började som vilken annan vanlig helg. Jag kom hem från jobbet, och lagade middan. Sen fick jag en bra ide som höll mej upptagen dom kommande timmarna, att använda bort kallvaxet som jag hade i badrumsskåpet. Alltså mot badrummet!

Jag tog fram förpackningen: inga varmvaxklimpar, det var bara att gnida vaxremsorna mellan händerna, dra isär dom och fästa dom på benen (eller var annanstans man nu vill).
Jätteenkelt! Undra hur de blir? Jag menar jag är inte flickig av mej, men är nog så pass vig att jag klarar av detta.. skulle jag tro...
Så, jag tar tag i remsorna och märker att det är två remsor limmade mot varann. Meningen är nu att gnida dom mot varann så vaxet värms mjukas upp. Jag fick en bättre ide: jag tog en hårfön och på med högsta värmen. Kallvax jävlar heller (ojoj vilka fula ord slipper ur min mun). Och så på med remsan på låret. Jag spände lite på huden och drog....

Ookej, det var väl inte världena skönaste känsla, men inte så farligt. Jag tror nog att jag klarar av detta! Så igång med nästa remsa, uppåt... Hårborttagningskampen var i full gång.
Bort med trosorna och den högra foten på toalettstolen. Jag använde samma teknink som innan men gick övet på bikinilinjen. Jag fäste remsan så att den täckte halva underlivet och ända till rumpan (jaa, remsorna är sååå långa). Nu ett ljupt andetag och DRAG!... jösses, synen försvann av ren smärta! ...
Så småningom börjar jag se igen. Jävlar! jag hade bara dragit ett par centimeter! Ett djupt andetag igen och DRAG!..
Varför ser jag ingenting? Allting blir svart.. Det dunkar i örona...dunk..dunk..dunk. ..
Efter en stund blir jag normal igen och kollar på resultatet, min päls täckt med kallvax...
Jag SKA vinna över pälsen! Jag håller vaxremsan som om det vore en olympiaguld. Men varför i hela världen finns det inga hår på remsan?!? Och varför finns det ingen vax kvar på den?!? Vart kan det ha tagit vägen, om det inte finns kvar på remsan?

Jag böjer mej sakta ned med foten fortfarande kvar på toalettstolen. Jag ser hår, det vill säga dom håren som jag just skulle vinna över. Dom håren som borde vara på vaxremsan vid det här laget. Jag känner efter. Jag känner vaxet. NEEEEEEEEJ!! Jag river min kropps mest intima ställen som nu är täckt med geggig hårväxt och gör nu ytterligare ett stort misstag. Som sagt är foten fortfarande på toastolen. Jag måste göra nånting. Så jag tar ner foten... sen fattar jag, att ett par ställen nu är fast limmade.
Underlivet? Ihoplimmad!
Rumphålet? Ihoplimmad!

"Hoppas jag inte behöver gå på toaletten på ett tag"- tänker jag." För då ploppar garanterat ögona ut". Jag vankar desperat runt i badrummet och tänker vad jag ska ta mej till. Varm vatten! Varm vatten smälter ju bort vaxet! Jag fyller badkaret med så varmt vatten som jag bara tål. Kliver i badkaret (Vattnet är en aning varmare den man använder i tortyr av fångar eller när man steriliserar operatisions redskap) och sätter mej. Ingenting är hemskare än att limma ihop underlivet, förutom att sedan fastna i bottnet av ett badkar med brännande hett vatten -- vilket föresten inte smälte bort vaxet .Så, jag sitter fast i badkaret, bokstavligen.

Jag har med mej mobilen på toaletten och ringer min vän Kajsa, som hoppade av kosmetologlinjen. Hon måste väl veta hur jag får bort vaxet. Inte så bra att börja samtalet med att : " jag sitter ihoplimmad i badkaret" Kajsa vill veta exakt var jag är ihop limmad. "Är det bara skinkan eller hela härligheten?"- frågar hon, och försöker inte ens dölja fnittret. Så jag får berätta hela historien till henne.
Hon sa att jag borde ringa tillverkarens kundtjänst, nummret borde finnas på paketet. Men innan det borde jag nog dikta en cover- story. "Du fattar väl att om du ringer kuntjänst med en sån här historia, ber dom dej att vänta ett tag för att sedan spela in samtalet. Du hamnar väl på radio eller internet om du säger sanningen.."

Under tiden som vi diktar en lämplig cover, river jag av vaxet med ett rakblad. Gud! ingenting käns skönare än att limma ihop underlivet med vax, koka den i vatten och fastna i botten på ett badkar och SEN riva bort vaxet! Under samtalet (som nu spårat ur ämnet) hittade jag en liten tub i förpackningen. Det var kräm som man kunde ta bort vaxrester. Jag testade det och började skrika av lycka: DET FUNKADE! Jag avslutade samtalet för att bli av med vaxet. Attans! När jag var klar märkte jag att pälsen fortfarande var kvar. så jag tog fram rakhyveln och rakade bort det istället. Jag hade ju ändå tappat känseln för länge sen. Vaxpaketet stoppade jag in i badrums skåpet igen.. man vet ju aldrig när den behövs .. exempelvis om mustachen börjar växa eller nåt...

Imorgon tänkte jag färga håret !"

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    hahahhaaaahaa..... så kul! Dessa vaxremsor har jag testat, på ´benen dock. Men utan resultat...tror att jag fick bort 3 hårstrån. Verkligen urkasst!

    2009-01-13 | 23:28:54
  • Hanna säger:

    Hallå där! Vi gör upp lite planer för några dagar här & tänkte komma å våldgästa dig nåndag om det passar sig? En cirkus låg ju på önskelistan tänkte vi? Så, är du typ hemma idag eller imorgon, annars får vi ta det sen. Vi kan ta med fika så behöver du inte tvångsbaka nåt ;)

    2009-01-14 | 10:44:14
    Bloggadress: http://johannasfunderingar.blogspirit.com

Kommentera inlägget här: