Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tack tack

Kategori: Allmänt

Dagen har varit helt ok...Trollivia har sovit rätt kasst eftersom hon inte kunnat sova ute men hon är ändå otroligt lättsam. Däremot vet jag ju till 100% att natten kommer bli hemsk!!! Hon är superhård i magen stackarn och lyckas inte bajsa. Tillslut var det enda jag kund ekomma på att ge henne plommon som då ger henne världens gaser på natten. Hon har ändå inte bajsat så inatt kommer hon ha ont i magen pga förstoppning OCH gaserna från plommonen. Jippie...

Jag fick celebert(?) besök av 2 underbart söta bebisar...ja och deras mammor också så klart som inte ör lika söta men tillräckligt snygga. ERika hade handlat fika för ett helt kompani....men vi åt upp allt. Dock ska du få tillbaka saftflaskan Erika för den är så mycket kvar av att den kan du få njuta av istället för ditt kaffe.
Jag använde förresten just en randig tvättlapp i Trollets rumpa och den luktade fantastiskt gott. Tack för dom!
Det ligger också kvar nå mjukisleksaker´som jag gissar är Angelina Junis.

Nää...om man skulle ta o plocka undan lite och förbereda sig inför den kommande vakennatten med stackars troll med magont.....


Trollivia var så trött så trött men ville inte missa något..tillslut hängde hon i vagnen...


....och somnade

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej, inte trodde jag att du på allvar var intresserad av köttfärssåsen. Jag hade i alla fall 1 kg köttfärs som jag kokade i kanske 0,5l vatten och en halv buljongtärning. Nära ett kg rivna morötter och kanske 4 skållade tomater, och en lök. Kokade ihop allt, lite soja, sv.peppar, lite oregano, och kanske lite,lite kryddpeppar, men jag är inte säker. Lite ketchup utan salt och socker hade jag också. Gjorde en redning på mjölk och mjöl och så fick det koka en liten stund. (det behöver vara ganska blött). Kokade en påse bandspagetti (600g?) till, men bandspagetti är inget att rekomendera (svår att få små bitar) men jag ville inte ge henne fullkornsspagetti. Tror nog att det var allt, hoppas nu att detta inte ska framkalla några uppstötningar! :)

    2009-01-15 | 19:08:54
  • Anonym säger:

    Har du testat att ge en tesked messmör? Eller tempen? Den är väldigt effektiv, den använder vi i nödfall.

    2009-01-15 | 21:10:50
  • Ea säger:

    Vi saknar en valross och jag tror att den kan vara hos dig. Saften vill jag inte ha tillbaka. Den får du lura på någon annan eller dricka upp själv :). Tack för idag. Himlarns trevligt men tiden bara sprang iväg! Imorgon ska jag bada med bebisen, wish me luck!

    2009-01-15 | 22:26:09
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com
  • Charlotte säger:

    Kiwi äe oxå lösande.

    2009-01-16 | 07:16:39
  • Helena säger:

    Idag har jag provat två recept till, Broccolipasta och fiskfärs, pastan var en höjdare, fisken har vi inte hunni prova än.

    Broccolipasta:

    1/2 pkt fryst briccoli kokas upp, häll över i durkslag

    Sås, redning av:

    mjölk, mjöl, lite smör (en vanlig vitsås)

    mixa ihop när såsen är färdig (ganska tunn)

    servera med spagetti!

    Fiskfärs:

    1 pkt. lax (hade jag, x-pris i veckan)

    4 ägg

    3 msk potatismjöl

    2 dl matlagningsgrädde ( jag hade 1 mjölk och 1 visp)

    ev. lite salt

    mixa fisk. mixa i ägg pot.mjöl och grädde.

    häll över i en (sockerkaks)form, grädda i 200 grader i ca. en timme. Låt kallna, skär i port.bitar och frys in. Servera med grönsaker och kokad potatis!

    2009-01-16 | 18:17:53

Kommentera inlägget här: