Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Så lika men så olika....

Kategori:

Lillegris och Trollet är verkligen så lika i sättet. Båda har det värsta jävla tempramentet och vet precis hur dom ska göra för att få som dom vill. Båda två är envisare än något barn jag tidigare träffat och ja, det går inte missa att dom är av samma skrot och korn...

 

Däremot är dom så olika varandra i utveckingsväg eller vad man ska kalla det.
Fram tills Jakob var 5 månader så var det bara mammas famn som fungerade. Han ville inte vara på golvet mer än 10 minurer. Bortskämd kallade en del det men det gör inte jag, tycker inte man kan skämma bort dom på det viset. När han bev fem månader så small det bara till och jag ficm ett helt annat barn. Han sprang runt i sin gåstol, han lekte och kunde helt plötsligt kravla sig fram likt en krigssoldat över golven i en jäkla fart. Det dröjde bara nåt litet tag så drog han sig uppför möbler och rätt vad det var så gick han efter möblerna.


Ca 8 månader gammal

Trollet däremot, mitt underbara vackra lilla Troll är fortfarande kvar i stadiet där allt utom mamma är fruktansvärt otäckt och tråkigt. Tanken på att Jakob var bara månaden äldre på den där bilden ocg gick runt efter möbler känns helt sjuk då Trollet är så långt ifrån allt det. Hon är ju bara en liten bebis än ju som inte ens ålar ännu.
Tänk att det kan skilja så mycket. Det ska bli intressant att se om hon pratar snabbare än Jakob istället.

Underbara ungar...

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Kan trösta dig med att jag började inte gå förän jag var 22 månader ;-) Så jag var väldigt sen med det :-D

    2009-01-27 | 19:07:16

Kommentera inlägget här: