Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Måndag....igen

Kategori:

Tråkigt....jag hatar måndagar fastän jag går hemma. Konstigt det där.

Helgen som gick har iallafall varit fullspäckad. Lördagen bestod av kalas hos guddottern Thea som nu blivit 5 år. 5 år!!!!
Jag minns när hon var alldelens ny och jag satt i soffan och höll henne, jag höll på dränka henne totalt med alla mina tårar. Jag grät för att hon var så vansinnigt fin och underbar att jag kunde inte slutat titta på henne, och jag grät av avundsjuka. Jag hade nämnligen redan då börjar längta efter barn så vansinnigt men Magnus ville vänta så jag fick fint vänta i 2 år till innan jag fick min egen lilla bebis.
Efter kalaset var vi bjudna på mat hemma hos Lillemor och Jörgen. Det blev tacos och jag höll på spricka innan vi for hem.

Igår åkte vi o hälsade på tjockislillasyster och när vi var hemma igen så gav jag mig på åter igen att försöka göra barnmat som Trollet gillar och jag lyckades!! Jag gjorde Enkel Torsk och Köttfärssås o makaroner. Jag tror jag kom på varför hon inte ätit den första maten jag gjorde. Hon gillar inte konsitencen (stavas det så?). Den är nog lite för torr för hennes smak och inte slät nog så jag tror att gör jag lite vitsås o mixar ned med den maten så det blir slätare så äter hon nog den också.  Skönt att slippa köpa burkmat iallafall och framförallt skönt att hon verkligen får i sig mat och inte ens massa sås bara....

Ja igår blev hon ju sju månader också...Trollet. Och ja..hon hatar fortfarande gåstolen och jag förgås snart av allt bärade. Om hon är såhär nu...hur kommer hon då vara när 8 månaders-separationsångesten kommer???
Jaja...tur hon är söt iallafall...






Nu ska jag spela lite WoW medans hon sover...

Kommentarer

  • Ea säger:

    Såg du att utvalda färger ur BRIO Sitty's 2008-kollektion såldes för 795:- nu på Barnens Hus?

    2009-01-19 | 10:37:19
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com
  • Ea säger:

    Ring Umeå (för det verkar vara närmast) på 090-777702 och hör efter. Jag kan säkert ordna någon som åker och köper den åt dig om den finns.

    2009-01-19 | 11:16:29
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com

Kommentera inlägget här: