Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Mammaträff och farbror doktorn

Kategori: Allmänt

Japp...trevligt med mammaträff som vanligt. Skönt för det får dagen att gå....dagarna blir så fasligt långa hemma när Trollet bara gnäller. Men som vanligt så på mammaträffen var hon from som ett lamm och sötare än någonsin.
Vi bestämde att hädanefter blir det mammaträff på måndagar kl 13, läs på skylten nere vid ingången om vi har ett rum annars är det uppe som vanligt.

Efter träffen bar det iväg till dokton för att få svar på varför Trollet rosslar i bröstet hela dagarna. Han tyckte också det var konstigt då det suttit i så länge o sänkan var bra så han ringde till Barn i Lycksele. Där bestämde läkaren att hon skulle få Bricanyl i ca 10 dagar för att vidga luftrören och fungerar inte det ska vi ha remiss. Jag kände att nej, det är inte det som är problemet och doktorn här sa faktiskt också att han inte trodde att Bricanyl skulle hjälpa, han tror det beror på något rubbat i slemproduktionen. Men jag måste ta bricanylen först vilket känns piss då det r en rätt ordentlig medicin.
Jag minns då jag höll på få Lillegris alldelens för tidigt så fick jag Bricanyl för att stoppa det och en biverkning var hjärtklappning. Fy fan vad otäckt det var! Och nu sa hon på apoteket att det kan vara samma för Trollet och det måste ju vara jätte otäckt. Jag vill inte att mitt troll ska ha hjärtklappning :( Men tydligen ska det ju inte vara någon fara. Men jag tror att jag kommer prova högst en vecka och fungerar det inte så skiter jag i att ge mer.

 Vad är det med mig och mina barn...?!
Brått till världen, gulsot, reflux, öroninflammationer, falsk krupp, konstanta förkylningar, ev. problem med slem och luftrör och dessutom har hon förmodligen en stor körtel typ bakom näsan som gör att hon alltid låter snorig och snarkar men den får vara så länge hon inte får påtagliga problem, att hon har lite jobbigt med snarkningarna får vara....men allt detta ä väl tillräckligt. Nu saknas bara att dom får alla mina allergier också....

Nä huva...kvart i tio..dags att sova!

Kommentarer

  • Emily säger:

    Dendär körteln bakom näsan, är det en polyper? En sån hade jag när jag var liten och det lät alltid som att jag var tppt i näsan. Fick operera bor den när jag var 7.

    2009-01-20 | 22:17:16
    Bloggadress: http://emilystighall.blogspot.com

Kommentera inlägget här: