Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag undrar jag....

Kategori:

om jag får nå våldgästning idag jag. Det är ju så förbannat kallt!! Jag har iallafall dammsugit ifall att :)

Trollivia sov väl rätt ok inatt, eftersom jag inte ens minns om jag varit inne mer än en gång så måste det ju varit rätt lugnt.
Dock måste hon sova inne idag då det är så kallt och det brukar inte vara någon höjdare...hon vaknar så tidigt då och blir trött igen så fort.
Igårkväll satt jag i 2 timmar och letade barnmatsrecept på nätet. hittade en del saker jag ska prova och hoppas honinte kräks av. För den maten jag gjorde på tex kyckling, majs o potatis tycke rhon är så äcklig att hon kräks. Jag har ju varit så feg o inte våhar använda mig av tex grädde o mjölk då jag lagat men det är ju tydligen ok men jag får nog vara lite försiktig iom hennes yberkänsliga mage. Åsså väntar jag fortfarande på att Helena ska maila över sitt köttfärssåsrecept för det verkade toppen ;

Mer då...hmm...jag ringde BM idag och fick recept på mina gamla p-piller som jag åt sen jag var 15 tills vi började försöka få Jakob. Minipillerna gav mig ju monsterbölder i ansiktet. Jag ville ju inte äta vanliga p-piller eftersom jag fått för mig att det var därför det tog sån tid innan Jakob blev till men vad tusan det är ju så långt bort innan en bebis till ska tillverkas och då är det väl bara att sluta typ ett år innan.

Datarummet är nu tapetserat och snart klart. Igår satte vi in golvlister och nu fattas bara mitt databord (kommer imorgon), gardinerna som ska hämtas ut, 2 st krukväxter till mina silverkrukor och ryamattan som borde komma närsom. Jag trivs där inne nu, det blir Magnus o mitt egna lilla mysrum.

Ikväll måste jag trotsa min dödsångest och fara o sola lite...jag kan inte se ut såhär. Likblek och alldelens svart under ögonen. Bara att be till alla högre makter att jag inte får cancer. Men solar jag bara typ 3-4 små korta gånger så hinner jag nog få mig tillräckligt med färg för ett tag framöver.

Nu...hitta glasögonen så jag kanske slipper huvudvärken....

Kommentarer

  • Emily säger:

    Om du vill bli brun utan att sola, så prova att göra en soldusch hos Hårfixarna. Det gjorde jag ett år och det blev svinbra! Och fort gick det ju också.

    2009-01-15 | 11:34:24
    Bloggadress: http://duagava.blogg.se/
  • Ea säger:

    Hallå! Klart att vi våldgästar. Går det bra om jag går härifrån vid 13, då är vi hos dig en halvtimme senare typ?

    2009-01-15 | 11:42:13
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com

Kommentera inlägget här: