Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Förlossning

Kategori:

Kan lika gärna lägga in alla förlossningsbilderna jag har...åhh man blir alldelens nostalgisk! Jag LÄNGTAR efter att få föda igen för det blir iallafall en gång till så firt man glömt bort alla vidriga nätter av vakenhet och en bebis som på dagen är övertrött och tjurig.






Hög på gas tror jag. Det var något tillfälle vill jag minnas där jag sög in för mycket och bara försvann, Magnus hann bli rätt orolig berättade han.


Ont


Godis är gott mellan värkarna. Jag behövde en sockerkick.


Här funderar jag fortfarande på om dom inte sett fel för jag väntade ju en kille...




Utmattad


3130gram och 48cm lång

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Du ser ju också jättefräsch ut!



    Fan, jag är nog sjuk, men jag längtar också till nästa gång. Sick, men det måste vara någon "abstinenssmärta" ;)

    2009-01-09 | 22:51:39
    Bloggadress: http://johannasfunderingar.blogspirit.com
  • Evelina säger:

    Åh, jag längtar oxå efter nästa, OM det skulle bli en nästa gång vill säga. :)



    Absolut det bästa man har gjort!

    2009-01-09 | 23:25:13
  • Emily säger:

    Säger som Hanna, fan vad fräsch du såg ut. Själv var man alldeles svettig och glosögd och såg helt och håller bindgalen ut.



    Konsgtigt att man längtar efter fler förlossningar. Men det måste väl vara kicken man får som man längtar tillbaka till..

    2009-01-10 | 09:58:46
    Bloggadress: http://duagava.blogg.se/
  • Emily säger:

    Sv: Ja det sägs ju att det ska vara lättare med 2an. Det gör mig lite nervös eftersom det gick så jäkla smidigt med Nikki. Jag var också pigg efterår, klev upp, duschade, strosade runt i korridoren. Hela tiden kutade sköterskorna runt och frågade om jag vile ha ngt smärtstillande. Jag fattade ingenting, för första gången på typ 7 månader hade jag ju inte ont någonstans!



    Jag är livrädd att en eventuel nummer 2 kommer att komma i bilen :S

    2009-01-10 | 10:23:28
    Bloggadress: http://duagava.blogg.se/
  • Sandra o Lou säger:

    Åh nu blev jag också nostalgisk..måste kolla igenom mina förlossningsbilder, eller filmen..länge sen jag såg på den.



    Jag har också en sån tummen upp bild, fast jag upplevde aldrig att jag kände av det där ruset man ska få av lustgasen. Men det gick bra ändå, hade världens bästa förlossning och har längtat till nästa redan från BB, jag tittade ju på förlossningsfilmen då Lou va 2 timmar..haha!

    2009-01-10 | 16:27:58
  • christine säger:

    åh vad fina bilder. så mysigt :) men så där många bilder har dock inte jag. Lovas förlossning blev det kanske 1-2 bilder å på leons hann vi inte fota något alls då han i stort sett flög ut =) Idag höll jag min systerson (IGEN, första gången höll jag honom i torsdag) dem är hemma i helgen, han är 1,5 vecka.. SÅ underbar. Man myser verkligen! =)

    Mina små bebisar har ju blivit såååå stora!! =)

    2009-01-10 | 19:12:18

Kommentera inlägget här: