Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Även en blind höna skiter ägg...

Kategori:

eller vad fan är det man säger nu då??
Jag är nog snart blind iallafall. Jag har verkligen kämpat ikväll med att slippa ta på mig glasögonen men fått ge upp. Det är verkligen illa nu..jag ser knappt texten på TV:n från soffan och då är det en 46" TV : / Illa...riktigt jävla illa...

Dagen har iallafall flytet på bra...hux flux var det kväll och jag skulle lägga båda barnen själv eftersom Magnus var tvungen att fixa med bilen. Trollivia är ju inget problem, bara att lägga men Jakob har ju fått för sig att han absolut inte ska ligga still i sängen försen typ kl 21. Så ikväll tog jag in den stora tomten vi har på bron och ställde utanför hans dörr. Jag visade honom att den stog där och sa att tomten ville han skulle sova nu. Kvart i åtta sov han :)

Jag har gett upp drömmen om att Trollet ska köra någon gåstol nu....hon är helt enkelt ett av dom barnen som inte vill(fattar?). Vi får hitta på något annat bus. Mammaträffen var trevlig...även om jag kanske inte var det. Jag vet inte jag var bara alldelens matt. Och Trollet som är ett gnällmonster hemma utstötte inte ett ljud av missnöjde när vi var där....attans skitunge! Ska man måste lejja hem nån cirkus som håller full rulle hemma för att hon ska vara nöjd??
Helena Steward förresten ta och sätt dig ned o maila över dina barnmatsrecept...jag minns ingenting..haha.
Och Erajka...suck suck suck...jag som verkligen gillar dig åsså tänker du dra...inget kul. Riktigt så jag blev skitbesviken...

Nu...sovdags..harre klockan är ju över 22...god natt!


Jakob var lite trött igår...somnade upprätt.


Diskhon är roligare än den där jävla gåstolen från hell!

Kommentarer

  • Ea säger:

    Jag gillar dig också och så långt försvinner jag inte. Jag kan komma och hälsa på hur ofta som helst :). Dessutom hinner du nog bli less på mig, det är hela 5 månader kvar :D. För övrigt kan jag komma när som helst och ställa till en cirkus hemma hos dig :).

    2009-01-13 | 22:57:19
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com

Kommentera inlägget här: