Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Äckel...

Kategori: Allmänt

så känner jag mig just nu. Usch vad jag fikade hos Martha Steward idag...alldelens för mycket känner jag nu. Jag mår illa...

Trollet har vi inte hört ett ljud av sedan vi la henne....hon tänker väl ta igen det inatt antar jag så vi borde verkligen inte vara uppe nu...
Någon kväll framöver ska jag lägga mig så fort barnen somnat och bara läsa o glo på TV och njuta av att ligga nedbäddad o bara vila.

Just ja...tack Anna o Marlene för att ni visar mig sparkarna men jag har lagt ned det där. Jag ska satsa och hålla koll på en damcykel istället. Jag fick aldrig cykla med Jakob bakpå eftersom jag aldrig fick tag på en cykel så till denna sommar SKA jag hitta en cykel, en stol till trollet att ha på cykeln och en cykelkärra att köra båda barnen i.

Vad mer då? Ja jag har shoppat lite. Jag gick på skohyllan men hittade inga skor där som föll mig i smaken alls. På Tallen däremot hittade jag ju faktiskt ett par stövlar som jag kände att jag kunde visa mig ute i jag som aldrig haft en stövel och det var ju halva priset på skor där. Såklart var det inte halva priset på dessa utan närmare 600kr ville affären ha. MEN, längst fram på tån var den ena skon liksom lite nött och ljusare. De syns rätt väl men är något jag kan leva med. Jag visade detta och sa att jag tyckte jag kunde få dom för halva priset också då. Hon suckade och satte dit en halva priset lapp och jag var nöjd.



Sen gick jag in på nennaz i hopp om att hitta mig ett par jeans i färgen blå eftersom de jag alltid har nu är svarta. Det fanns en modell i blå och med smala ben som jag lånade hem och dom satt toppen men jag tycker inte dom är smala nog nertill, så vi får se hur jag gör. Blir nog dom ändå.
Och tillsist så ska jag få en soldusch av Magnus. Ja han ska inte spreja men han ska betala. Det har ju blitt hutlöst dyrt på BRUNOS plötsligt och jag vill dessutom helst inte sola solarium längre men jag kan bara inte så ut som en levande död längre så jag tar väl en dusch än om det bara sitter i en vecka. Tänk om bara håret kunde sett bättre ut också. Nu har verkligen allt hår jag tappade under amningen vilket var typ hälften av allt på huvudet börjat växa ut igen och gör att jag nu har en tjock hemskt lugg precis runt hela ansiktet typ och det är för kort för att spreja ned eller på annat vis döljas...så jag ser ut som jag vet inte vad...
Ja..kortfattat...detta är INTE en period i livet där jag tycker det minsta lilla om mig själv...
God natt.....


Kommentarer

  • Ea säger:

    Jag tycker i alla fall att du är sötare än socker :). Vad kostar en sån där rackarns soldusch? Jag borde också gå dit.

    2009-01-27 | 08:11:55
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com
  • Marlene säger:

    fina skor!

    har dom höjt priset på bruno? vad kostar det nu då?

    2009-01-27 | 10:44:54
    Bloggadress: http://ajkju.blogg.se/
  • lisa säger:

    skorna var super snygga ! Jag har också funderat på en sol dusch men jag ska vänta lite, känns lite ondigt nu när man aldrig ens ser till solen..

    2009-01-27 | 14:35:36

Kommentera inlägget här: