Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tandborstning, handklappning, mamma träff och bebis

Kategori: Allmänt

Idag blir det bebis! Lill-kusin Sandra har åkt in så nu är det ju lite spännande.
 Jag kommer vara ett vrak när lillasyster åker in innan jag fått veta att allt gått bra och så.

Mammaträff idag och det blir väl trevligt men jag ser verkligen ut som jag blivit skiten till världen...usch..så egentligen skulle jag ta o gömma mig. Jag funderar på något drastiskt...typ göra hela skallen alldlens ljus? Längtar till våren då jag ska permanenta mig. Mitt spikrka hår behöver lite form.

Trollet sov rätt ok inatt..inte fantastiskt men ok. Hon sov till halv fem innan hon började gnöla och inte tnkte sova mer så då fick hon välling o sov till halv sju iallafall. Bättre än vaken varje timma. Men det är lite drygt att hon fått för sig att bara för att hon sover lite mer på natten nu så ska hon upp så tidigt.
Hon har förresten lärt sig klappa händerna när man sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad". Hon är sötast i världen där hon flaxar med armarna för att få ihop händerna. Jag har försökt hela morgonen att få det på film men du ids hon inte klappa såklart. Hon vill gärna att jag ska sjunga ordentligt och det tänker jag inte göra på film :p
Solen lyser och det är ju fin fin vinterdag men så jäkla kallt så jag tar nog bilen till träffen. Vilken plogkant vi har nu...shise. Jag tänker låtsas att jag inte sett den när Magnus kommer hem. hejs!



Kommentarer

  • Hannah & Dexter säger:

    jaha..ok.men då kommer jag nästa gång, vi är fortfarande förkylda här så vi vill inte smitta alla bäbisarna.



    Hur går det med nätterna nu då? har de börjat bli nå bätre?

    2009-02-09 | 14:24:55
    Bloggadress: http://mittstoralillaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här: