Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Nu är hon borta....

Kategori: Allmänt

Min lilla Meggie. Jag har gråtit så tårarna bara sprutar och varje gång jag tittar på den teckande porträttbilden av henne så brister det igen.
Jag var väldigt less nu på slutet och så men Meggie var min första hund och innan Jakon föddes var det alltid jag och hon. Vill höll ihop jämt och hon var världens gladaste lilla hund.
Efter barnen kom förändrades hon väldigt mycket. Hon blev tillbakadragen och sur och skrek så fort Jakob kom nära, hon hatade honom. Dessurom blev hennes bakben under den här tiden väldigt dåliga och nu när veterinären undersökte henne så sa han att det var väldigt illa. Knäleden var ur plats hela tiden, den gick inte ens att få rätt igen för den hoppade ut direkt. Det var därför hon smalnat av också för hennes muskler i bakkroppen hade inte arbetat ordentligt så dom började förtvina. Som tur var verkar hon inte alls ha haft ont utan det har väl mest varit jobbigt och nu var bakbenen slut helt enkelt.

Men det gör så ont och jag har så dåligt samvete över att hon kände sig undanskuffad av barnen.
Sov gott min lilla råtta.


Photobucket 030714-090223

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Åhhh kramar om dig...Söta lilla Meggie...

    2009-02-23 | 15:14:51
  • eva säger:

    När kommer nya hunden då?

    2009-02-23 | 16:01:50
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur
  • Hanna säger:

    Usch & Fy, stackars dig Marie - jag lider verkligen med dig, det där är det värsta jag vet. Det är nästan så att tårarna rinner på mig, för allting är bara så sorgligt...jag gruvar mig för den dagen jag kommer att måsta ta ett sådant beslut :/



    Dock är du mycket stark. Det visar på enorm styrka att kunna ta ett sådant "vuxet" beslut, alltför många har kvar sina djur av egoistiska skäl istället för att göra det bästa för ett fysiskt/psykiskt sjukt djur.



    Jag tänker på er idag & hoppas att de värsta tårarna tar slut inom en inte alltför lång framtid.



    Styrkekramar!

    2009-02-23 | 16:11:45
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • Ea säger:

    Jag vet precis hur du har det och jag tycker otroligt synd om dig. Men precis som Hanna skriver så har du tagit rätt beslut och det skriver du ju själv också. En dag som denna och framöver får du tänka på allt det fina som varit. Kram på dig!

    2009-02-23 | 21:13:59
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • Kajsa säger:

    Åh va tråkigt med lillMeggie!=( JObbigt... Kramar till dig!

    2009-02-23 | 21:17:39
  • Tandla säger:

    krama

    2009-02-23 | 23:18:04
  • Diana säger:

    Ursch då inget roligt beslut att behöva ta :-( Förstår hur du känner dig. Var hemskt att låta en av våra kissar somna in men man vill ju inte heller att de ska lida och ha ont. Men det gör ju så ont i hjärtat...det är ju ens lilla vän! Stor kram!

    2009-03-01 | 13:23:06

Kommentera inlägget här: