Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Kväll igen..

Kategori:

och lika glad för det är jag.

Trollet och jag tog sovmorgon för första gången på månader efter att hon haft ont i magen halva efternatten. dessa jäkla tänder!!! Jag blir galen!!
Ikväll tänkte jag prova lägga henne lite tidigare i hopp om att hon ska göra en Juni, dvs sova hela natten. Mina förväntningar är inte så höga kan jag ju säga....
Mammaträffen var lika trevlig som vanligt....men Erika var ovanligt tyst tycker jag. Undrar just vad hon filosoferade om.

Till middag idag gjorde JAG (det är sant Helena) räk/morotssoppa. Det är otroligt enkelt och sanslöst gott. Vitlöksbaguetter till det.

2 stora rivna morötter (rivna på minsta)
2 msk margarin
2 msk vetemjöl

Morötterna fräses i margarinet. Tillsätt mjölet, låt koka ihop ca.3 min.


Tillsätt sedan:


1 l vatten
2 fiskbuljongtärningar
1 ask ( 400 g) Kavli räkost - som får smälta ner
Mycket dill - gärna fryst
1 burk creme fraiche


När creme fraichen smält - lägg i räkor efter behag.


Och nu...tror jag jag ska hoppa i säng!


Bakåtslickat is the shit!






Kommentarer

  • Ea säger:

    Oj, var JAG tyst? Det var som tusan! Jag vet inte rikigt vad jag tänkte på :D.



    Middagen lät vansinnigt god. Jag måste testa!

    2009-02-16 | 19:59:27
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: