Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Härliga dag!!!

Kategori:

Inatt vaknade jag kl 4 och insåg att Trollet inte hade gett ett knyst ifrån sig. Jag fick panik och var snabb som fan upp ur sängen och in för att kolla henne...jodå hon andades och sov som en gris.
Jaha...jag la mig igen...väntade på att hon skulle vakna...försökte sova men fick ingen ro. Runt kvart i fem somnade jag och kvart över fem vaknade skruttan. Hon fick välling och sen sova vidare i vår säng. När jag vaknade på morgonen var jag så lycklig att jag sa direkt till Magnus "lägg dig du och sov jag tar barnen".
Sen har hon varit på ett strålande underbart humör hela dagen!!

Eva kom förbi vid lunchtid och satt här flera timmar och allt var precis som vanligt....vi prade o pratade eller satt bara o titta på varandra typ....mer behövs inte.
När hon åkt slängde jag ihop en ananaspaj som vi tog med oss till Bäsksele där vi var bjudna på middag.

Nu är vi hemma igen och ska snart slänga isäng ungarna. Jag tänker inte ens hoppas på en likadan natt inatt för då blir jag bara besviken utan jag får  vara tacksam och leva på natten som var.
Trollet har förresten blivit rätt lätt att roa :p När hon sitter framföre en så letar hon raskt upp ett finger på varje hand hos oss och reser sig upp. Visst får man hjälpa till lite men hon använder sin benstyrka fantatiskt bra...sen står hon där och är skitnöjd hur länge som helst.

Nu ska jag göra i ordning välling och sen barn och när dom sover blir det....ja gissa vad...wow såklart! men imorgon ska vi vara mindrea tragiska och se film istället.

OCH det där grattiset jag inte vågade mig på förut har jag ju fått klartecken för så grattis  söta älskade underbara Lisa och Thomas till kommande lilla bebisen. Tant Marie kommer att ställa upp så  fort det behövs om man har någon chans mot mormor vill säga.

Se hur hon söker fingrarna söttrollet!

Kommentarer

  • lisa säger:

    Tack tack ! Älskade vän ! Känns bra att jag har dig att råd fråga ! Om ALLT gällande graviditet och bebis!

    2009-02-08 | 11:25:34

Kommentera inlägget här: