Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Blomster och pengaproblem

Kategori: Allmänt

Som de flesta vet håller jag på längta ihjäl migtill sommaren och nu kom jag nyss på att jag måste ju lägga undan pengar så jag får köpa alla blommor jag vill ha där i maj/juni. Det är så underbart mysigt att sitta på altanen bland en massa blommor och i sommar kan jag dessutom dricka vin så då vill jag ha det myyysigt.
I somras köpte jag jord och blommor för gud vet hur mycket..2000kr stoppar då inte men jag hade inget annat att lägga pengar på då, höggravid som man var :p

Jag får nog skära ned på blomstret i år men ska iallafall ha
2 hängamplar = 400kr
2 blomlådor att ha på bron som dom på Blommona för göra iordning = 500kr
Och 10-15 tagetes att planetar i betongringen och småkrukorna = 150kr

Jord har jag kvar från ifjol som tur är. Men 1000kr behövs iallafall...hmmm..jobbigt.
Och jag som så gärna ville göra Olivias namntatuering innan sommaren också får nog ta det till hösten då jag hunnit jobba lite. Innan BBQ:n ska den då sitta på plats...så får det bli!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: