Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Besegrad

Kategori: Allmänt

jag ger mig....

Idag har varit en jävulens dag då jag faktiskt helt ärligt har lite snabbt hunnit tänka tanken att jag åmgrar att jag skaffade barn. Den försvann ju lika fort igen men jag hann tänka den.

Allt gick fel iom att Trollet igen har fått en infall att bara sova 20-30 minuter på förmiddagen. Hon var efter det såklart gigantiskt övertrött och har så gott som konstant gnällt och skrikit. Iom detta så var det bara att glömma öppna föris. Jag går inte dit med en övertrött Olivia, aldrig!

Då Jakob inte fick fara dit och göra av med energi så blev han ju totalt omöjlig och har bråkat hela jävla dagen. Droppen var är han siktade och sparkade Trollet i huvudet...då åkte han i säng och jag låste dörren. Där somnade han så kvällen blir ju askul nu när han sovit så här sent.....NOT!

Trollet som var så trött vid 14 såklart däckade i min famn och vaknade inte av blöjbyte, påklädning eller någonting så jag trodde hon skulle få sova ikapp.
Mmm..efter 30 minuter vaknade hon och trodde hon sovit klart....jag behöver knappast säga hur hon låtet i eftermiddag.
Tillslut la jag henne i vagnen och sa att skrikt så jäkla mycket du vill. Då somnade hon...

Nu kommer Magnus hem och jag ska möta honom, ta nycklarena till bilen och åka iväg. Jag får se när jag kommer hem....

Kommentarer

  • Ea säger:

    Men Marie, det är ju dagar som dessa då du ska ringa mig och Johanna. Olivia blir ju så snäll och trött i vår närvaro :). Nästa onsdag kan du följa med på vattengympan, den hade inte varit så dum idag va? :)

    2009-02-11 | 18:08:59
    Bloggadress: http://stronzata.blogspot.com

Kommentera inlägget här: