Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Bara jag och barnen idag

Kategori: Allmänt

Har jag någonsin skrivit hur fantastisk Magnus är? Allt denna människa gör för mig, det är...helt jävla otroligt!
Alla miljoner resor han gjort för min skull så jag ska kunna hälsa på, hämta hem och böka på med mina djur. Nu hade vi ju som sagt "Syrran" här på prov och det var jag som ville det medans han ville ha en paus ifrån hundar nu, dels för att han allra helst lever utan djur och dels för att det är tungt det här med Meggie. Men jag ville prova för att se om stor hund är något för mig. Jag insåg ju då att det inte är det utan att jag är en chihuahuabrutta och alltså borde jag få pka tillbaka med hunden till Skellefteå också. När jag nämnde att jag gruvade mig eftersom jag knappt hittar här i Vilhelmina så erbjöd han sig bara så där att offra hela lördagen för att köra tillbaka med hunden han redan från början inte ens tyckte vi skulle ha. Han är guld.
Som tur är så tycker han att en liten hund är helt ok bara vi väntar till nästa år och lever hundfritt ett tag och jag längtar så och har nu kontakt med 4 kennlar i närheten för att ha koll på parningar. Paras det till vintern så blir ju valparna "myndiga" lagomt till våren ungefär. Skoja inte att det har dykt upp kennlar. jag skaffade Meggie precis när chihuahuahysterin kommit igång och det fanns inte en valp någonstans! Det var minst ett års kötid och priserna steg upp mot 25000kr för en valp.
Nu finns det typ 5 kennlar till bara i Umeå och även ännu närmare ;)

Medans han var borta så passade jag och barnen på att roa oss i snön lite:













Jag får väl erkänna att jag hade lite för bråttom när jag valde glasögon till henne och att dom är ganska fula.
Tur dom är billiga så man kan köpa ett par till :)

Kommentarer

  • christine säger:

    Nämen vad säger du , Olivia är ju jätte söt i de solisarna :)

    2009-02-28 | 21:55:58

Kommentera inlägget här: