Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Trött

Kategori: Allmänt

är vad  jag är idag. Jag kunde bara inte somna igår då jag bara låg och planerade hur det ska bli i nya huset. Hur mycket jag än sa åt mig själv att släppa det så hade jag bilder i huvudet hela tiden. SEn att mitt Troll som sedan säkert 1 år tillbaka ätit välling vid ca 6 och sen somnar 1-2 timmar till numera alltid vaknar före sex och vägrar sova mer gör det inte bättre. Varför i hela friden sover hon plötsligt inte?!

Jaja...igår var en så jäkla bra dag! Vi åkte förbi Mio för att kolla lite på soffor. Efter att ha fått veta att det nog inte blir några direkt större soffor på rean i helgen så slog vi till på den dom hade erbjudande på nu. En mörkgrå tokstor (i mina ögon) soffa med 2 divandelar. Dom hade även ett stort fins matbord i ek med 6 högryggade stolar till ett väldigt bra pris så det fick det bli också. Det kommer inte kännas så kul att ställain det i köket utan att vi fått göra om det men ändock bättre än det fula lilla furubordet vi har nu.
Gillestugan kommer bli helt fantastiskt mysig. Det blir så att det kommer målas vitt vitt både väggar och tak, fulgolvet får vara kvar ett tag. Den tapetserade väggen där TV:n ska sitta kommer få en enkel men fin svartmönstrad tapet och öppenspisen ska målas på ett varv.
Någon TV-möbel har vi inte hittat ännu men det ska väl lösa sig. Vi kommer att köpa samma matta som dom hade till soffan inne i affären dvs en stor grön rya. Framför öppenspisen ska det stå en sån där vilfåtölj från IKEA i rotting tror jag det är. Det plus en del små ljuslyktor mm kommer nog göra det toppen där nere.
Jag undrar vad man ska ha för taklampa dock....hmmm....

Och just ja....om man har en svart fondvägg, vilket tycker ni ser bäst ut att ställa emot av en svart eller vit TV-bänk? Ska man bryta av med en vit eller blir det för mycket liksom?

Nä nu är klockan snart 9 och då ska jag väcka Magnus och själv krypa ned i sängen några timmar. Underbart att ha ett "system" så alla får sova ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: