Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tomorrow is the day!

Kategori: Allmänt

Njaa..inget större spektakel som ska ske igentligen men vi ska åka till mio och se om vi kan hitta oss en splojtans ny soffa som ska stå nere i gillestugan. Jag har velat ha en ny soffa i flera år och nu ska det bli mys där nere. Vi ska även köpa takfärg och färg så vi kan börja måla gillestugan. Det blir en sväng på Colorama också för att betsälla tapeterna som ska upp i barnens rum och framöver blir det en resa till Umeå så vi kan köpa golv till sovrummet och datarummet.
Köket kommer som sagt få vänta tills vi sålt men jag överlever om större delen av resten av huset är fixat, jag ska ända bara sitta nere i gillestugan och elda i öppenspisen ;)

Det här innebär också att de allra flesta kvällar och helger framöver kommer spenderas i Bäsksele så kanske vi flyttar in där i februari någongång.....oj vad jag längtar!!

Men vad svårt det är med allt småkrafs. Stora saker som tapeter och golv och sånt behöver man ju inte leta allt för långe ändå men att hitta så det blir fint o lagomt av allt annat såsom tavlor, dukar, ljuslyktor osv tycker jag är skitsvårt....jaja...det blir nog bra.

Kommentarer

  • Tella säger:

    SV; haha, ja självklart Marie! Du får köpa hela rubbet om du vill :)

    2009-12-28 | 14:24:48
    Bloggadress: http://tellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: