Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ledigheten

Kategori: Allmänt

är nu slut. Imorgon går jag på och jobbar hela nyår och det känns väl sådär. Pengarna behövs ju alltid och dessutom ringde chefen idag och dom hade visst lite svårt att få ihop schemat så hon undrade om jag kunde tänka mig att gå dagpass på fredag istället för delat. Ehh...hell yeah!! Jag hatar delade turer!!

Annars sitter vi mest och kollar in BLOCKET om det dyker upp någon möbel som passar os si smaken eller skaffar inspiration från IKEAs och MIOs kataloger. Magnus drog nyss iväg till Bäsksele för att spackla lite mer så efter helgerna åker vi till Umeå och köper golv till sovrummet och bestället tapeterna vi kollat ut....fattas bara säng dårå.

Nu ska jag bada min stackars söta Trollivia som aldrig verkar få må bra i magen. Nu har det vänt från sprutbajset till att det efter många minuters skrikande, gråtande och skakande kommer ut något cementliknande som man skulle kunna klubba ihjäl en säl med, dessutom blöder hon från tarmen då det är så hårt. Vi har köpt laktulos och hoppas på att det ska hjälpa henne men då hon är så känslig är jag rädd att det precis som då hon fick lite plommon ska vända och resultera i totalt sprutkaos. Vi får hålla tummarna för hennes skull och se vad som händer.



Ja...jag spekulerar vidare...tycker mig sett kulan nu så den som lever får se ;)




Bråk om pussel...


"Jag är en fisk mamma"


Förvånad?


Söttroll


Svullen Trollmage



Hejs!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Ajaj, stackars barn, är hoon sådär svullen så förstår jag verkligen att hon har ont!

    2009-12-30 | 19:53:22
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • Evelina säger:

    Vad spännande med tapeter och golv, bilder,bilder sen ;)

    Stackars trollungen... :S

    2009-12-30 | 22:10:16
  • Ea säger:

    Men herregud, har du skrikit på VDC och fått någon remiss? Dit och skrik och överdriv x 1000, säg att det bara kommer blod och cement och att du klubbat ihjäl en hel sälfarm.

    2009-12-31 | 12:31:21
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: