Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Får jag börja plocka nu...?

Kategori: Allmänt

Julen är slut vilket innebär att jag vill ha bort julsakerna bums nu! Finns ju ingen som helst julstämning i att ha dom framme när julen redan varit?! Tyvärr vill min käre make (tihi)ha skiten uppe ett tag tills å jagfår ge mig än om jag mår dåligt.  Dessutom hade jag ju ändå tänkt få flytta så pass snart att jags lipper byta julgardinerna mot vintergardiner. Nu kommer vi ju inte få flytta så snart som vi trott men vi kommer hur som helst att flytta. Vi tänker köra stenhårt på att vi kommer att få sälja huset baske mig än om det är näst intill omöjligt vintertid jämfört med sommartid och dessutom har vi stora fördelar av att svärisarna står på vårt nya hus så det kommer lösa sig. I eftermiddag ska vi ut och skriva upp allt vi behöver handla för nu har äntligen svärisarna flyttat över till deras nya hus. Inte tömt huset såklart men dom sover och bor numera där borta så nu ska gillestugan tömmas och sen är det bara att börja måla. Tapeter är beställda till båda barnens rum och vi ska skriva upp hur många dörrhandtag som behövs till garderober, mått på väggen som ska smällas upp osv.....
Åhh jag längtar...även om det inte kommer bli som vi hade planerat då vi får vänta med köket tills vi fått sälja men får jag göra i ordning min gillestuga så kan jag spendera alla mina timmar där nere till myset fårn  öppenspisen tills alla annat är fixat också.

Nä dags att fixa käk så ungarna lugnar sig....
Tjing!

Kommentarer

  • Anna Sj säger:

    Vi är fortfarande intresserade, till rätt pris vill säga ;)

    2009-12-26 | 12:51:28

Kommentera inlägget här: