Maroschka

En småbarnsförälders vardag

24 december

Kategori: Allmänt

och det är visst jul idag, det går liksom inte missa med en Jakob i huset. Han har tjatat sen han klev upp om att tomten ska komma och kanske plågar vi honom lite extra mycket genom att ha lagt fram massvis med klappar under granen. Uj innan allt är öppnat...det har ju en tendens att gå till överdrift vad gäller allas klappar till barnen.
Jag har inte brukat ha speciellt mycket julstämning senaste åren, typ sen jag fyllde 13 men nu sedan barnen kom så har den kommit tillbaka och det är så underbart. Jakob är ju så pass stor nu att man kan se den där härliga glansen av lycka, förväntningar, spänning och längtan i hans ögon. Olivia är mest rädd för tomten :)

Snart kommer systeryster med familj så vi ska ta o äta och sen ska jag se om jag kan få Trollet att sova ute i vagnen för första gången på många många månader. Det är som enklast så slipper folk tassa och hon behöver sova så mycket hon bara kan en sån här dag. Dock är jag rädd att hon vaknar efter typ 20 minuter och inte somnar me när det var så längesen hon sov i vagnen.
Sen när hon vaknat kommer mor och far och bror och sen blir vi inte fler. Lagomt är bäst. Önskar ändå att min lilla farmor hade varit här men hon tjurar sig kvar i sitt huset uppe i fjället, tjurkärring.

GOD JUL!


Trött tomtenissa ser på Pingu





Kommentarer


Kommentera inlägget här: