Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Velar på...

Kategori: Allmänt

jag kan inte riktigt bestämma mig ang det här med lösen. Man har ju bilder lite överallt känns det som så att bara blockera bloggen är väl kanske skitsamma då....?

Gissa vad.....
Jag längtar efter hösten! Jag nästintill hatar vintern (bortsett från jultider), våren är väl halvmysig när det börjar ljusna och så och sommaren är ju oftast skön men hösten är ju ändå underbarast! Då det blir gul/rött i träden och blir mörkare och mörkare på kvällarna så man får tända ljus och mysa framför en film.
Dessutom vill jag få byta gardiner och sånt i köket nu. Jag hatar det som sitter uppe men jag orkade inte bry mig i våras. Jag är inte den som byter varje årstid heller så dom får sitta uppe typ aug ut sedan sätter jag upp vintergardiner. Måste sätta mig och kolla efter något nytt till både fönster och bord och golv tror jag. Inte för att köket blir bättre egentligen, det ser för hemskt ut vekrligen men allt är ju prioriteringar och vi gjorde som så att istället för att göra om köket i höst som vi tänkt med det vi sparat och så så blev det bröllop  ;)

Idag kommer Marlene och hämtar kombivagnen som hon köpt av mig. Det innebär att jag inte längre har någon "bebisvagn" hemma vilket jag ju alltid haft...alltid. Nu har jag bara 2 sittvagnar. Det är lite vemodigt men det blir ju en bebisvagn sen framöver så jag får se det här som en chans att återigen få köpa en ny ;) Det blir helt klart en sådan som lillasyster har. Jag är ju helnöjd med alla tidigare EL-vagnar så det blir en sån som jag kan svänga över styret på.
Möjligtvis attd et blir en ny scooter nu men ni behöver inte plippa ur helt nu utan det beror på att jag blev rätt lurad på den jag köpte till Trollet då den är både ranglig, solblekt och nött. Feg som jag är så blev det inte att jag klagade till dom men men...gjort är gjort och en scooter vill jag ha till vintern då sittyn kan bli lite för klen. Sittyn är min sommarvagn och scootern min vintervagn :)

Nu ska jag plocka ihop lite i huset så vi kan åka och handla när Trollet vaknat. Bye...

Kommentarer

  • Evelina säger:



    Ville bara kommentera din nya design - jättesnyggt! Ha du gjort den själv?



    Vad spännande med bröllop, när gifter ni er? :)

    2009-08-02 | 12:26:58
    Bloggadress: http://chocko.blogg.se/
  • maydotter säger:

    Du kan ju alltid märka med watermark innan du lägger ut dem.

    2009-08-02 | 13:00:07
    Bloggadress: http://www.ikerstinsmage.blogspot.com

Kommentera inlägget här: