Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Totalt storleksblind..

Kategori:

Jag har sagt det förut i bloggen: Det är sjukt hur blind man blir på storlekar när det gäller barnkläder. Så många gånger man dragit fram ett plagg ur lådan och tänkt att "det här är alldelens för stort" men sen har det passat perfekt.

Även i gårdagens inlägg skrev jag ju om at sommarkläderna jag köpt såg så himla stora ut. Jag tvekade alltså på hur fint dom kommer sitta i sommar.
Idag provade vi en del och självklart satt det super!! Hon skulle kunna ha vissa plagg i strl 86 redan nu. Den gula klänningen såg ju så stor ut när jag vek ned den i lådan.

Det är bara aningens stort nu så till sommaren kommer det sitta perfekt och när Jakob vid 1 års ålder börjde ha strl 86/92 så hade han sen det tills han var över 2 år.  Så förhoppningsvis kan man köpa kläder för rätt långt fram nu.

Jag längtar tills tisdag då vi åker till Lycksele. Måste hitta några tunikor, leggings och lite tjafs!






Kommentarer

  • lisa säger:

    Tuffa klänningar, jag diggar den gula!

    2009-04-05 | 12:18:50

Kommentera inlägget här: