Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Slut på det roliga

Kategori: Allmänt

vanlig dag imorgon och Magnus jobbar :(
Det är så mycket roligare då vi alla är hemma tillsammans. Jakob är dock väldigt glad över att få fara till Slottet imorgon men han tycker det är så synd om morfar som blir så ledsen för att han inte kommer dit. Men han säger att han ska tala om för morfar att han kommer en haltimme sen....ja det är vad han svammlat om i soffan.
Båda barnen är nybadade och Trollet sover. Snart är det Jakobs tur och sen et jag inte vad jag ska hitta på. Magnus är o spelar badminton och jag var tidigare idag o tränade med Eva. När jag kom hem tog hela lilla familjen en liten promenad i eftermiddagssolen och det var härligt! Jag blir glader o glader för var dag nu eftersom det känns så väl att vi närmar oss sommaren.

Trollet är så underbart rolig just nu för hon är som en liten papagoja. Alla ljud vi gör ska hon härma och hon är duktig. Så fort Jakob kör bil eller skriker eller busar så ska hon låta precis likadant.  Det sötaste är hennes tillgjorda skratt. När vi skrattar fram "ha ha haaaaaa" så säger hon precis samma sak....söttroll.
Imorgon måste jag låna tårtboken av grannen och börja planera lite. På onsdag då han fyller blir det bara släkten. Vi kör kalas på lördag annars blir det så mycket folk på onsdagkväll.

Hoppas på att hinna gå igenom håret minst 2 omgångar till inom en kort framtid då jag inte känner mig snygg just nu....ajaj.

Nu ska jag läsa saga för Lillegris.







Kommentarer


Kommentera inlägget här: