Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Mera snö

Kategori: Allmänt

och det vill jag inte ha nu. Jag vill ha sommar sommar.
Igår var det schematräff och jag behövde inte ändra så mycket på min rad tack o lov. Men det känns mycket mer gruvsamt att börja jobba nu än vad det gjorde då Jakob var liten. Han och Trollet är så himla olika varandra. Men men, det går väl bra. Ska bli så jäkla skönt med pengar igen så det finns inte.  Att kunna se en tröja i en affär och faktiskt utan problem köpa den. Att kunna unna sig en hårklippning + färgning vilket blir bland det första jag ska göra. Mitt hår är en katastrof!! Dels har det slutat växa vilket innebär att stubben från det nya håret jag får efter det enorma bortfallet under amningen står bara rakt upp från skallen och ser hemskt ut. Färgen är totalt urtvättat så det är alldelens matt och sunkigt ut. Måste fixa innan sommaren!

Idag har jag lite träningsvärk i baksida lår och i magen. Det gör mig glad. Jag har sällan lyckats få träningsvärk i magen. Det är så roligt att styrketräna och det är roligt att göra det med Eva dessutom.
Nu hopas jag verkligen Helena är på nästa mammaträff så vi kan få våra badkuponger så man får simma lite också.

Nä...ska ta och göra oss i ordning för en prommis när hon vaknat.

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Och här närmar det väl sig 15 grader tror jag. Och då menar jag + grader :P

    2009-04-02 | 14:48:10
    Bloggadress: http://litetu.blogg.se/
  • Fia säger:

    Jo man kan ju hoppas att det blir något iaf.. Chansen är ju inte jättestor men den finns ju =)

    2009-04-02 | 15:28:09
    Bloggadress: http://fiabergqvist.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här: