Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Gräsänka

Kategori: Allmänt

Visst är det så man kallas när karln rest iväg?
Magnus har nu lämnat Vilhelmina för att festa loss ordentligt, vilket han inte gjort sen innan jag var gravid med Trollet så jag hoppas han får roligt. jag är ju lite avundsjuk må jag säga men jag fixar inte att lämna bort Trollet när on sover såhär illa. Hade hon sovit bra hade det inte varit nåt snack då hade jag åkt med.
Jakob är i fjället med mormor och morfar och har sagt att han vill flytta dit för han älskar fjället. Roligt att han trivs så bra där.
Alltså är det bara jag och Trollet hemma. Vi har nyss varit ute på långprommis med Lillasyster och Gosgrisen. Underbara väder!!
Nu ska jag strax fixa middag till Olivia och sedan räkna ned tiden till min ensamafton.  Strax innan Trollet ska sova ska jag dra iväg och köpa pizza, åka hem o lägga henne och äta pizzan i lugn och ro framför TV:n, sen invänta Robinson och efter det blir det ett avsnitt av Greys Anatomy innan det är dags för sängen. Jag ska nog stänga av telefonen så jag slipper ev. fyllesamtal från M där jag bara skulle bli irriterad över hur vansinnigt full han verkar vara.

Bajbaj

Kommentarer

  • lisa säger:

    Mysigt med en kväll för sig själv :)

    2009-04-25 | 18:45:39
  • eva säger:

    Istället blev det sjuuuukt roligt fyllesamtal från mig. =D

    2009-04-27 | 12:18:36
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur

Kommentera inlägget här: