Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vinterklart!

Kategori: Allmänt

Ja jag vet det är "bara" september men det går fort fort.
Idag plockade jag fram Jakobs overall som han hade i fjol och den varma underbara pälsmössan och bad till alla högre makter att det skulle passa även i år. Och det gjorde det!! Så det enda jag behöver köpa till honom är ett par vinterskor. Oliven klarar sig finfint med den röra fleeceoverallen jag köpt till henne och mössa och vantar och tossor. I vagnen har jag ju åkpåse, filtar och fotsack så där fryser hon inte. Ska vi ut med skotern har jag Jakobs svarta babyoverall kvar, jag behöver bara få tillbaka den från Angela.

Sen har jag plockat bort alla halvt ihjälfrusna blommor ute nu och satt upp de stora ljuslyktorna istället så man får börja elda lite. Behöver köpa 2 nya lyktor dit fram dock att ställa på bron...men det hinner jag.

Nu ska jag svepa det som är kvar av min kopp te och se vad som är på tv sista stunden innan jag får sova. M och Oliven ser på film på datorn dom och Jakob sover som en nockad oxe sen en timma tillbaka....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: