Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vagnshopping

Kategori: Allmänt

Jaja ta det lugnt nu jag ska inte bara köpa nya vagnar!
Har kommit fram till att Jakob inte behöver sin scooter, han vill själv ändå bara åka i sittyn så scootern ryker. Man nu upptäckte vi att en nit släppt i den det är därför den gnekar så vi ska skicka iväg den på reparation först så blir den som nu, garantin gäller ju än så.
Sen ska jag sälja vår oranga sitty också (finns på blocket när som helst) och köpa en ny sitty i lila. Hade svårt att välja mellan rosa, lila och röd men det blir den lila tillslut men den syns minst på om den blir skitig. Så får Oliven (ja okej mamma då) nöja sig med kombivagnen istället för en scooter.
även om jag köper en ny så har jag ju sålt iväg 2 st så det ska väl ingen kunna tjata på mig om väl?!

Nu ska vi snart åka och storhandla, Jakob ska få hälsa på Mojna (mormor) och sen ska vi ut i Dalasjö och äta laxpaj. Vi ska fixa en kladdkaka med marängtäcke till efterrätt...hoppas jag lyckas, mina bakkunskaper har hamnat lite bakom på sistonde.

Så vi ska bara vänta tills Oliven vaknar, hon sover så gott i vagnen ute på altanen.
Hejs

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kladdkaka med marängtäcke, det lät gott. Kan man få receptet? =)

    2008-09-22 | 09:46:18

Kommentera inlägget här: