Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tråkigt...

Kategori: Allmänt

Idag har inte hänt så mycket...jag är tröttare än jag varit på länge. Oliven hade ingen bra natt inatt. Hon var inte vaken eller skrek men hon hade ingen som helst ro i kroppen utan låg bara och vred, fäktade sparkade och spottade ut nappen hela natten. Runt kl 01.30 föröskte jag ge henne ro genom att mata henne och hon har inte ätit den tiden sen många många veckor bakåt. Det fungerade en liten stund men sen var tumlaren igång igen :(
Jakob åkte till mormor imorse så jag tänkte vi skulle ta igen oss då men det var samma visa även då så jag gav upp tillslut. Sen runt 10 började hon bli pömsig så jag klädde henne och la hon i vagnen där hon slocknade direkt men tror ni jag kan lägga mig o vila då?? Nä jag bäddade, plockade, tvättade ioch dammsög tills hon vaknade kl 12.30 och  kom förklaringen till natten....vilken jättebajsning!
 Nu vilar hon sin eftermiddagsvila och sen ska vi dra iväg till apoteket och hitta någon bra ansiktstvätt och förhoppningsvis en bra ögonkräm så man slipper vara svartare än natten under ögonen. Sen blir det nog en vända förbi Blommona och se om det finns några fina små ljusprylar vi kan ställa på nya TV-bänken då den kommer. Har skickat mail om en soffa på BLOCKET också, en svart rätt så styggg skinnsoffa men allt är bättre än den vi har nu för nu står jag inte ut med den längre. Trots möbeltvätt så finns fortfarande massa fläckar sedan Jakob kräktes och nu massa massa kräkfläckar då Olivia kräks mest hela tiden.

Fick förresten min SITTY såld på typ 2 timmar igår, betyder det att man var för billig på den?
Nu ska jag bara sälja Scootern också sen ska vi få hem vår nya SITTY som är vackert lila.
Har köpt vyssan lull tassar till Olivens säng också, tänkte det kan vara bra kanske eftersom jag tänker lägga henne i eget rum på någon månad och hoppas att hon börjar sova lika bra som Jakob.

Nätterna är ju inga problem alls men jag börjar sakna egentid på kvällen nu. Skulle vara skönt att få lägga båda barnen ungefär samtidigt och sedan är resten av kvällen bara vår.
Tjing...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: