Maroschka

En småbarnsförälders vardag

The storlek of my mage...

Kategori: Allmänt

Tänk att vi kan vara så otroligt olika vad gäller vad man tar illa upp av. Jag ser varje dag på de forum jag är inne på hur folk skriver arga och ledsna inlägg ang att folk kommenterat storleken på deras gravida mage. I 99% av inläggen handlar det om kommentarer typ: OJ vilken stor mage du har..eller..är du säker på att det bara är en eller du kan inte ha länge kvar mm. Dett averkar göra väldigt många arga och upprörda. Men alltså...det är ju liksom nåågot som ska hända det ska ju växa och bli stort. Och oftast när någon säger till en gravid kvinna att "vad stor du är" så menar man ju inte att människan är en fet kossa utan har en stor gravidmage, som ju är helt naturligt.

Jag är tvärtom, jag hade nog blivit ledsen om någon sagt att jag hade liten mage för min tid då jag känner att ska man vara gravid så ska man minsan vara det ordentligt och ha mage som heter duga :) Nu har jag ju båda gånger haft min dröm mage som legat lite över kurvan och jag skullöe inte velat ha den en centimeter mindre :) 
Fördelen med mindre mage är ju såklart att det är lättare att få bort sen men jag har en hel livstid att bli av med det där.

Naturligtvis kan man ju inte styra över storleken utan jag tänker du bara på de som blir arga när man säger att dom har stor mage...

Äsch nu vart det svammligt tror jag....ska äta lite middag istället.


Sista bilden med Jakob. Vecka 36+0
Född i vecka 36+4


Sista bilden med Olivia 38+0
Född i 38+1

Kommentarer


Kommentera inlägget här: