Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Slut på denna dagen

Kategori: Allmänt

och äntligen får man lägga sig och sova igen.  Tänk om Jakob kunde sluta med sitt plötsliga nattvandrande då skulle man få sova hela natten.
Jag verkar ha fått lite bukt med äckelflugorna nu för de är färre men fortfarande alldelens för många.

Idag var en dag fylld av roliga presenter och paket.


Denna fick jag av Jakob och han hade minsann valt och klistrat fast alla krummelurer helt själv så när jag hämtade honom kom han stolt och sa "här mamma".


Babyvakterna så nu kan Oliven sova ute på altanen utan att man måste springa och kika var 3 minut.


Och Olivens räcer som jag längtar efter att hon ska kunna använda. Det blev inget av den röda men denna fick jag cokså för 250kr och den är så gott som aldrig använd.

Jakob blir mer och mer stolt och förtjust i sin lillasyster nu så jag hoppas att jag snart får byta ut kortet i hallen mot en fint svartvitt på dom tillsammans. Han vill bara hålla henne 2 sekunder åt gången så det är svårt att få ett fint kort.



Åsså var ju Frej här idag. Hon är så söt och klok så man blir så kär i henne. Underbara mor hennes hade ju fixat gardinerna till Olivens rum som jag suktat efter i evigheter så där var ännu ett roligt paket.

Nää...kvart i tio nu får det vara nog. Dags att sussa! Imorgon ska Oliven få sin första spruta...kommer vara jobbigt för morsan hennes men det går säkert bra. Jakob fick feber och blev riktigt dålig så vi får se hur hon reagerar.
God Natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: