Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Nedkissad x 2

Kategori:

Nu sover Oliven så sött i vagnen ute. Hon var utslut.
Hon fick bada nu på morgonen eftersom hon kräkts ned sg så vansinnigt och när ja sen höll henne efter att ha lurats in henne i badrocken så kissade hon ned mig. sen när jag hade henne på skötbordet för att klä henne så känner jag hur det blir varmt på foten, då har hon pinkat en stråle över skötbordet och ned på mig. Jaja....det är ju bara barnkiss.

Har börjat se ett ganska tydligt sovmönster hos henne nu och det är bra tider så jag hoppas hon behåller det bra många månader till. Hon sover alltid ett längre pass på förmiddan ca 9.30-11.30 eller 12. Sen sover hon lika länge igen runt kl 13.30. Och sen kanske 2 kortare sovstunder innan natten. Men just nu lägger vi oss ju kl 22 så sen när hon ska läggas runt 19.30 så kommer det ju räcka med en kort sovstund runt middagstid istället. Jag tycker det är så skönt med rutiner, att barnen sover ungefär samma tid varje dag osv och lägger sig samma tid på kvällen. Det har både vi och Jakob mått bra av så jag ska göra mitt bästa för att få in bra rutiner på Oliven också.

Nu ska jag städa bort badbaljan, som jag får inse inte kan användas mer...den är för liten så det får bli badkaret framöver och sedan lägga mig på soffan.



Fundersam över fingrarna



Helt klart trött nu efter lek och bad



Less nu och vill ha tisseslurk och få sova ovh som hon somnade..helt väck medans jag klädde henne.

Kommentarer

  • Emily säger:

    Det är Micke Bäcklund och hans tjej Lotta vi ska till, du vet säkert vilka dom är.



    Rutiner är bra. Nikki vaknar alltid vid 7.30 nu. Sen sover hon mellan 11 och 12. Sen sover hon igen mellan 15 och 16 och sen lägger hon sig 19.30. Det är skönt när man vet vilka tider som gäller. Mycket lättare att planera dagen.

    2008-09-25 | 11:10:03
    Bloggadress: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här: