Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Mamma vs. Pappa

Kategori: Allmänt

Tänk att det kan vara sån skillnad på människor bara för att den ena har snopp och den andra inte.

De gånger Magnus varit själv hemma med Jakob  så har jag oftast (läs alltid) kommit hem till ett kaos.  Det är saker överallt..ÖVERALLT! Ibland springer Jakob runt med pyjamaströjan hela dagen.
När jag frågar varför han inte har tex ställt in disken i maskinen eller plockat upp alla miljoner bilar som ligge rutspridda över hela huset så säger han : Man HUR ska jag hinna det när Jakob är hemma??! Suck...SUCK säger jag bara....

Idag har det varit jag och barnen hemma, dvs en överaktiv Jakob och bärbebisen Olivia.

Jag har:
Hängt undan massa tvätt
Tvättat TRE maskiner till
Plockar upp i hela huset
Lekt med Jakob
Ammat ca var 3 timma
Bokat dop för Oliven den 22 nov
Bäddat våran säng och renbäddat Jakobs
Naturligtvis klätt båda barnen
Sett till att vi alla fått lunch och plockat undan efter det
Stoppat in båda onga i vagnen och gått in till Domus och köpt korv och ketschup eftersom jag vet att Magnus är sugen på ungsstekt falukorv.
Lagat den ungesstekta korven och gjort hemmagjord potatismos
Och jag är inte klar än.......men det finns en viss skillnad. Usch jag hoppas att Magnus inte tänker vara pappaledig på läääänge för jag kommer inte vilja komma hem då :p

Nu ska vi kasta i oss mat sen ska jag och Jakob åka och gratta Lilly som fyller 1 år idag!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hehe... måste bara berätta att när Wille var liten så jobbade jag när Jon hade semester. Efter första dagen när jag kom hem sa han. Jag vill nog inte vara pappaledig. (Han hade ju pratat jättemycket om att va det innan han föddes) Ok tyckte jag, jag är så gärna hemma. =) Men han var ju ändå hemma tills jag jobbat färdigt under hans sem. och så var han ju föräldraledig sen iaf. Det gick väl bättre när han var äldre. =) Sen sa han även nu i sommar att han skulle aldrig klara av att vara hemma med båda barnen själv på veckorna som jag är. Och även om jag tror han skulle klara det så är jag glad att han inser vilket jobb det är. =) Hoppas att allt är bra med er!

    2008-09-17 | 21:52:32
    Bloggadress: http://ellllliiiiin.blogg.se/
  • Maydotter säger:

    där har jag nog en himla tur... jag är borta mer än vad jag är hemma. Och min make gör ett kanonjobb!! Både med första sonen och nu med båda barnen! Första gången jag lämnade dem ensamma så åkte jag iväg en hel helg när lillskrutten inte ens va två månader.



    Det är nog skillnad på karlar och karlar. Jag vet brudar som inte kan hålla hus och hem rent utan barn.

    2008-09-18 | 07:54:58
  • tella säger:

    haha, dessa karlar..

    2008-09-18 | 10:47:28
    Bloggadress: http://tellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: