Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Lugnet råder...

Kategori: Allmänt

just nu ligger Jakob och vilar efter maten och Oliven sover i vagnen ute på altan och har gjor de senaste två timmarna. Helt klart är mina barn höst/viterbarn! Oliven har inte kunnat sova mer än 20 minuter åt gången vilket gjort att hon inte är utsövd och ganska kinkig. Vagnen har INTE varit uppskattad under sommarmånaderna men precis som sin bror (som vanligt) så försvann varendaste liten protest när det blev kyligare och hon fick bli varmt inbäddad i kläder och filtar. Jag kan vara ute hur länge som helst utan sura miner och som nu så ligger hon gärna ute i vagnen och sover hur bra som helst. Fast nu vaknar hon väl närsom bara för att Jakob somnat...

Men jag har hunnit plocka undan 2 korgar tvätt, stoppa i ny tvätt, dammsuga, fixat lunch åt både mig och Jakob och haft dansmaraton i köket med Jakob. Vi vred upp radion och dansade ikapp medans vi gjorde lunch. Tur ingen såg mig genom fönstret för dom skulle ju aldrig se Jakob butan bara hur jag står och fånar mig för mig själv.

Nu har jag satt in en annons efter byrå i Vilhelmina-aktuellt också då forhoppningsvis kanske man får fixa till Olivens rum i helgen. HOPPAS!

Dessutom får vi ju hem vår nya TV, 46 tum :) och sen blir det Nintendo wii och Guitar Hero. Jag ska ha Wii Fit också...många som påstår det är så himla roligt och dessutom effektivt.

Jaja...ska se om jag hinner ta en kopp te innan Oliven vaknar.

Kommentarer

  • lisa säger:

    Vad roligt, då har ni det ni gör i helgen ! :) Jag vill också ha wii. Älskar det ! Men spela inte för mkt på en gång. Det är nämligen som sällskaps spel. Spelar man för många gånger tappar de sin glans, säger dom .

    2008-09-10 | 12:39:00
  • kajsa säger:

    Njaä, vi sjunger lite då vi nyss ätit sista kvällsmålet medans hon ligger på skötbordet o får ny blöja o jamis åker på. =) Då blir hon riktigt uttröttad. Men sedan så kan hon ligga själv ett tag i vagnen o pjollra på innan hon somnar(oftast mellan 21-21:30), eller så somnar hon i min famn(det är ju mysigast)fast hon föredrar att ligga själv å somna...Eftersom vi har sovrummet uppe så blir det vagnen. Men det funkar bra. Sedan när jag går å lägger mig så bär jag med henne upp å lägger henne i sin säng. Fast på veckorna när vi är ensamma så sover hon med mig i storsängen.=) Så mysigt så! Idag skulle jag göra upp eld, men höll på att elda upp hela huset...IGEN!!! HAr hänt en gång förut så nu skiter jag i att elda. Komker aldrig att göra det mera! Får ju värsta paniken. Får inget sug ...ut så det ryker in...gahhhhhh!!! Aja annars en lugn städar dag idag. ska ut en sväng senare å posta brev. Ha en bra dag!

    2008-09-10 | 13:29:19
  • evelina säger:

    Va skönt att Olivia sover ute i vagnen. Rasmus har inte upptäckt ännu hur bra det är. Hoppas det kommer snart.

    2008-09-11 | 08:56:44

Kommentera inlägget här: